Re: isdn

Autor: Bartek Kulicki (martinez_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Fri 26 Jan 2001 - 15:05:54 MET

"Andrzej Knop" <andrzej_knop_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> czesc
> pojawilem sie na tej grupie,poniewaz mam pewien problem:
> niedawno zalozylem sobie lacze cyfrowe(ISDN),TPSA reklamuje ze polaczenie
> wynosi 64kb/s,jednak u mnie wynosi ono w porywach 10kb/s!!!Jak rozmawialem
> przez telefon z gosciem z telekomunikacji stwierdzil ze na pewno cos jest
> zle skonfigurowane,ktos mial sie pojawic i mi to zrobic jednak czekam juz
3
> tydzien i nic.
> Moze ktos wie co zrobic zeby szybkosc byla lepsza?(probowalem juz roznych
> [...]

1. NTG - stosowniejsza bylaby pl.misc.telefonia.isdn

sadze ze prawdopodobnie pomylily Ci sie jednostki - TPSA reklamuje ze
polaczenie ma 64 *kilobity na sekunde* (co nie jest zadnym naciągactwem bo w
kilobitach podaje sie predkosc oferowana przez lacze telekomunikacyjne)

Natomiast przegladarki,wget czy inny GetRight raportuje uzyskana szybkosc
transferu w _kilobajtach na sekunde_ (co tez jest normalne dla tego typu
programow)
zastanawia mnie tylko skad 10 (prawdopodobnie kilobjatów na sekunde) - bo
przy transferze po jednym kanale B (czyli owe 64kbit/s) skompresowanego
pliku - powinienes otrzymywac mniej.
byc moze masz zalczaczony multilink w adapterze ISDN (dwa kanaly po
64kbit/s), lub sciagasz kompresowalny plik, lub tez jest to zwykla
niedokladosc programu ktory to mierzy.

pozdrawiam,

--
bk