Re: Czy modernizacja Polpaku juz sie zakonczyla?

Autor: Przemysław Gubernat (Przemyslaw_at_Gubernat.CoM.invalid)
Data: Tue 16 Jan 2001 - 10:03:40 MET

W artykule <3a63f35e$1_at_news.astercity.net>, Sylwester S. Biernacki napisał(a):
> Repek.... a poszedłbyś pracować za takie pieniądze do Polpaku ?
Aby powiększyć swoje doświadczenie .... TAK...
ale na razie wolę studiować....
[...]
> Chcesz mieć szybko po polpaku ? Kup sobie ATM. A skoro stać cię tylko na FR
> to pomyśl czy wiesz o co się tak naprawdę wykłócasz.
A wolę po światłowodzie Ethernet (bo mam blisko) ale ceny są zabójcze za
pasmo..

> Jeśli chodzi o BGP: wiesz ile osób w Polsce zna się na BGP ? A ile z tych
> osób pracuje w Polpaku ?
Spodziewam się.... staram się szkolić ;-)

> Na palcach nie będę liczył ;)
> Co dla Ciebie oznacza "porządna konfiguracja BGP" ?
> Wg mnie BGP w Polpaku działa bez zarzutu. Problemów nigdy nie miałem. Jeśli
> mi czegoś potrzeba to wysyłam maila, lub telefonuję do Konrada Plicha.
> Peerujesz się z Polpakiem, żeby osądzać działanie ich routera BGP ?

Na razie nie peeruję, ale możliwe że będę..... (ale to inna para kaloszy)

> konfiguracja routerów ?
> Spróbuj objąć to wszystko. Praktycznie na każdej międzymiastowej oraz na
> wielu miejskich stoi szafa z telindusami karcianymi i Magellan. Do tego w
> rdzeniu
> sieci siedzą duże ciskacze i juniperki. Przy takiej ilości sprzętu i takich
> zasobach ludzkich nie sposób zestroić tego wszystkiego do kupy w dobry
> sposób.
> Ciesz się, że w ogóle to działa ;-)
Cieszę się.. ale nie lubię sytuacji gdy muszę dzwonić żeby między jednym
węzełem a drugim (we Wrocławiu) opóźnienia między routerami są rzędu 500 ms
a jak się dzwoni to twierdzą, że tak ma być.....
Swoją drogą sądzę że da to się objąć, tylko wystarczy trochę chęci i pracy
po godzinach ;-) chęci i zespół 3 czy 4 ludzi ...

> Zrozum, że każda technologia - taka jak ATM, SDH czy złożone zagadnienia
> sieciowe chociażby - wszystko to wymaga wiedzy i
> obycia ze sprzętem. Popatrz przez chwilę z drugiej strony: Polpak zrobił coś
> co do tej pory nikomu się nie udało: stworzył szkielet bardzo dużej ilości
> węzłów, z których do każdego mógł się podpiąć klient i korzystać z
> Internetu. Jak dotąd nikomu nie udało się tego powtórzyć i jeszcze trochę
> poczekamy aż ktoś będzie w stanie.
Zgadzam się, że jest to niepowtarzalne..... a z tego co mówił dyrektor CST
na spotkaniu we Wrocławiu to dość często operują na żywym organizmie.

> Wracając do łącz: Polpak rzeczywiście powinien posiadać duże wyjście na
> świat. Pytanie tylko po co ponosić olbrzymie koszty dla klientów którzy i
> tak
> i tak zapłacą - czy będzie OC-3 czy OC-12 do Teleglobe'a.
> Zawsze gdy nie chcesz korzystać z Polpaku, możesz sobie wziąć łącze np. z
> NASKu - do tepsy będziesz miał szybciutko, a i po szkielecie NASKowym
> będziesz miał
> w miarę przyzwoicie. Na świat przez Telię... źle ?
> Nikt nie zmusza Cię do korzystania z Polpaku-T. Pamiętaj, że za jakość się
> płaci.
Wiem wszystko kosztuje, ale mam dostęp do serwerów w innych sieciach gdzie
za 3000 zł/miesięcznie jest port 10 Mbit a transfery ze świata są rzędu
300 kb/s (a raz miałem nawet 600 kB/s) i to mnie drażni... że za podobne
10 Mbit chcieli pieniądze rzędu: 50 000 zł/miesięcznie + koszta dzierżawy
światłowodu.

--
IPv4://repcio@3572785400   IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
+-=-=- Przemyslaw Gubernat <repcio_at_repcio.net> -=-=-=-=-=-=-+