Re: Czy modernizacja Polpaku juz sie zakonczyla?

Autor: Sylwester S. Biernacki (obeer_at_astercity.net)
Data: Tue 16 Jan 2001 - 08:08:51 MET

Użytkownik "Przemysław Gubernat" <Przemyslaw_at_Gubernat.CoM.invalid> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.96773s.18e.Przemyslaw_at_repcio.at.home...
> W artykule <3a639576_at_news.astercity.net>, Sylwester S. Biernacki
> Mniej więcej wiem... z jaką ilością zer jest do czynienia...

> Gdyby było tylko 10000 to te 155 by wystarczyło... a szkoda gadać jest
> trochę niuansów w konfiguracji TP S.A. które potrafi dobić. Po prostu
> szkoda gadać....
> Te 10000 klientów to jest conajmniej na dolnym śląsku, a resta kraju ?

> Ano można..... ale jak się pretenduje aby mieć szkielet gigabitowy po
> Polsce to wypadałoby mieć odpowiednie wyjście w świat i nie tylko do
> [...]

Repek.... a poszedłbyś pracować za takie pieniądze do Polpaku ?
Wiesz jak to wygląda.... studenci z polibudy na praktyki etc.
Ogólnie to każdy wie że za dobrych pracowników trzeba słono płacić. Jednakże
Polpak jest częścią TP SA,
w której nie sposób osiągać takie wyniki finansowe jak w innych firmach
prywatnych.
Poza tym jeśli ktoś idzie do Polpaku to z góry wie, że będą na niego
psioczyć.

A kogo wtedy intereseuje problem małego providerka z linuxem i 5 modemami na
krzyż.
Jak płacisz za cir 32k do ich routera brzegowego to to masz. Co z tego że
ten routerek to wirtualny router stworzony na Magellanie...
Mieć masz i nie masz co narzekać.
Chcesz mieć szybko po polpaku ? Kup sobie ATM. A skoro stać cię tylko na FR
to pomyśl czy wiesz o co się tak naprawdę wykłócasz.

Jeśli chodzi o BGP: wiesz ile osób w Polsce zna się na BGP ? A ile z tych
osób pracuje w Polpaku ?
Na palcach nie będę liczył ;)
Co dla Ciebie oznacza "porządna konfiguracja BGP" ?
Wg mnie BGP w Polpaku działa bez zarzutu. Problemów nigdy nie miałem. Jeśli
mi czegoś potrzeba to wysyłam maila, lub telefonuję do Konrada Plicha.
Peerujesz się z Polpakiem, żeby osądzać działanie ich routera BGP ?

konfiguracja routerów ?
Spróbuj objąć to wszystko. Praktycznie na każdej międzymiastowej oraz na
wielu miejskich stoi szafa z telindusami karcianymi i Magellan. Do tego w
rdzeniu
sieci siedzą duże ciskacze i juniperki. Przy takiej ilości sprzętu i takich
zasobach ludzkich nie sposób zestroić tego wszystkiego do kupy w dobry
sposób.
Ciesz się, że w ogóle to działa ;-)

Zrozum, że każda technologia - taka jak ATM, SDH czy złożone zagadnienia
sieciowe chociażby - wszystko to wymaga wiedzy i
obycia ze sprzętem. Popatrz przez chwilę z drugiej strony: Polpak zrobił coś
co do tej pory nikomu się nie udało: stworzył szkielet bardzo dużej ilości
węzłów, z których do każdego mógł się podpiąć klient i korzystać z
Internetu. Jak dotąd nikomu nie udało się tego powtórzyć i jeszcze trochę
poczekamy aż ktoś będzie w stanie.

Wracając do łącz: Polpak rzeczywiście powinien posiadać duże wyjście na
świat. Pytanie tylko po co ponosić olbrzymie koszty dla klientów którzy i
tak
i tak zapłacą - czy będzie OC-3 czy OC-12 do Teleglobe'a.
Zawsze gdy nie chcesz korzystać z Polpaku, możesz sobie wziąć łącze np. z
NASKu - do tepsy będziesz miał szybciutko, a i po szkielecie NASKowym
będziesz miał
w miarę przyzwoicie. Na świat przez Telię... źle ?
Nikt nie zmusza Cię do korzystania z Polpaku-T. Pamiętaj, że za jakość się
płaci.

co do Twojego 'PS' - co to jest "spłatka" ? :PPPP

--
pozdrawiam,
Sylwester Biernacki <obeer_at_astercity.net>