Re: Onet doprowadza mnie do szału

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sun 14 Jan 2001 - 23:07:29 MET

Dnia 12 Jan 01 o godz. 11:47, Szymon Sokół napisal(a):

> 2) Zasada 4 repeaterów odnosi się, jak sama nazwa wskazuje, do repeaterów,
> switch, podobnie jak router, dzieli domenę kolizyjną na mniejsze kawałki, i
> zasada 4 repeaterów stosuje się w każdym z osobna.

Po pierwsze, to z tego, co on pisal, ten switch ma byc na koncu linii.
Po drugie, o ile jeszcze pamietam ;-), to zasada 4 repeaterow wynika z
*czasu opoznienia*, jakie wnosi kazde urzadzenie w przebieg sygnalu -
interfejs nadajacy musi zdazyc wykryc kolizje przed zakonczeniem nadawania
pakietu. Czyli miedzy najdalszymi koncami sieci tak czy tak musi byc max. 4
urzadzenia.
A to, co napisales o dzieleniu domeny kolizyjnej, pasuje mi bardziej do
bridge'a niz do switcha. A przeciez czyms sie te urzadzenia jednak roznia...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl