Re: Onet doprowadza mnie do szału

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sun 14 Jan 2001 - 22:41:40 MET

Dnia 10 Jan 01 o godz. 23:17, topikx_at_o2.pl napisal(a):

> Muszę ci pogratulować administrowania siecią na 250 kompów
> wpiętych w koncentryk!!Stary to jest gigantyczne przedsięwzięcie!!

Hehe... u mnie w pracy jest siec podobnej wielkosci, tez na koncentryku. To
chyba jedynie cudem dziala ;-). Na szczescie powoli, bo powoli (na ile
finanse pozwalaja), ale montujemy juz porzadne okablowanie na skretce...

> Jeżeli mamy pięć hubów(piątego wypinamy z lini) to czy przyłączenie switch'a
> nie spowoduje kłopotów!! - Chodzi o to, że jeden z użytkowników chce mieć
> sygnał na dwa kompy i do naszej skrętki, którą mu puściliśmy chce wpiąc switcha.
> (osobiście mi to"śmierdzi")Wiele osób nie potrafi odpowiedzieć mi na to pytanie.

Pytanie nie do mnie, ale odpowiem.
Po pierwsze nie rozumiem, po co mu switch do rozdzielania sygnalu na 2
kompy. Gosc ma za duzo forsy czy co? Calkowicie wystarczy mu hub zamiast
switcha.
Po drugie, nie bardzo rozumiem dokladnie o co chodzi w Twoim pytaniu. Czy
te piec hubow jest wpiete "w sznurek", po kolei jeden do drugiego? Jezeli
tak, to ja bym juz nie ryzykowal wpinania szostego urzadzenia w taki
lancuszek...
Natomiast jezeli chodzi o wypiecie jednego huba i wpiecie zamiast niego
switcha, to no problem. Tak samo no problem, jezeli te 5 hubow jest
polaczone koncentrykiem, w tym przypadku moze to byc nawet zupelnie dowolna
liczba hubow. Taka konfiguracje (magistrala hubow i hub/switch wpiety do
huba) nieraz praktycznie wyprobowalem.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl