Re: odpalenie gry=stop transfer!

Autor: Andrzej Lawa (alawa.news_at_pd80.warszawa.sdi.tpnet.pl)
Data: Mon 01 Jan 2001 - 00:02:45 MET

Użytkownik "Tomasz Kłoczko" <kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl> napisał w
wiadomości news:92k1in$924$1_at_korweta.task.gda.pl...

> Jestem ciekawy w którym miejscu według Ciebie cytowanie było niepoprawne.

Zacytowałeś (niepotrzebnie) wszystko i dodałeś "aż" dwie linijki komentarza,
co jest raczej typowe dla kogoś kompletnie zielonego...

[ciach]

> jeszcze inaczej: prosiłbym o podanie w jaki sposób wytransmitować coś na
> standardowy port szeregowy jaki zwykjle znajduje się już w bazowym
> wyposarzeniu PeCeta z użyciem DMA ? Proponuję sobie zajrzeć np. do źródeł
> kernela Linuxa do pliku drivers/char/serial.c żeby popatrzeć sobie na to
> jak
> wygląda typowa komunikacja z portami szeregowymi i czy na pewno jest tam
> używane DMA.

Jak jesteś taki "mundry" i jesteś w stanie czytać (ze zrozumieniem) źródła
linuxa, to powinieneś także czytać ze zrozumieniem także teksty pisane po
polsku. A jakoś ci nie wychodzi - ja nigdzie nie pisałem o przesyłaniu przez
standardowy COM z użyciem kanałów DNA. Dlatego też sugeruję, żebyś NAJPIERW
nauczył się czytać teksty łatwiejsze (tzw. zwykły, ludzki język) a dopiero
potem zaczął się dotykać "tekstów" wymagających od czytelnika znacznie
większej uwagi i dokładności, czyli np. źródeł jądra linuxa, bo inaczej
możesz spowodować (gdy sam zaczniesz w nich dłubać) jakąś katastrofę.

> Albo jeszcze inaczej: jakie znaczenie będą miały czynniki które
> wymieniałeś przy tak niskich prędkościach transmisji jakie są
> na porcie szeregowym i czy na pewno jest to kwestia sprzętowa.

Przede wszysktim nie pisałem, że jest to kwestia [wyłącznie] sprzętowa!

> Albo jeszcze jedna wesja: czy o ile nie jest to sprzęt (?) to czy
> podawanie jakichkolwiek rad w przypadku nieznajomości systemu
> operacyjnego na którym

Skoro jesteś na tyle światły, żeby grzebać w śródłach linuksowego kernela,
powinieneś być także na tyle śwaidomy, żeby wiedzieć, że sporo informacji
moża uzyskać z nagłówka listu.

W przypadku osoby zadającej pierwotne pytanie wyraźnie widać tam
dedukcji wiemy, że systemem operacyjnym rzeczonego człowieka będzie któryś z
genialnych ;-> wynalazków firmy Micro$oft, i to zdecydowanie nie Win3.11 czy
wcześniejsze. W grę może jeszcze wchodzić WinNT lub któreś z jego odmian,
ale biorąc także pod uwagę, że ów człowiek wspominał o graniu, można z dużym
prawdopodobieństwem założyć, że będzie to któraś z wersji Win95/98, w
ostateczności jeden z tych nowszych wynalazków.

> to chodzi ma to sens (zakładajac, że nie wie się jak mocno spieprzona jest
> obsługa portów szeregowych w Win).
>
> Może jak się nad tym jeszcze raz zastanowisz to zauważysz, że to co
> napisałeś można było równie dobrze wyssać z palca (?).

Drogi Tomaszu! Ja już bardzo dawno wyrosłem ze ssania palców, smoczków i
innych tego typu rzeczy, czego także i tobie bardzo w tym nowym roku, wieku
i tysiącleciu życzę.