Re: (...)

Autor: Lukasz Komsta (luke_at_ariadna.pl)
Data: Sun 31 Dec 2000 - 16:38:45 MET

"Jacek D." napisał(a):

> To gdzie tutaj definicji prawna, informatyczna, literacka,
> dziennikarska hackera ?
> Pytam sie gdzie.

Czy możesz przytoczyć prawną, informatyczną, literacką i dziennikarską
definicję wraz ze wskazaniem różnic? To sam odpowiem ci gdzie.

> (autokrytyke zawsze przyjmuje z uznaniem)

Gdy wejdę na grupę dotyczącą tematu, który "nie jest moją działką"
zadaję pytania, słucham, i korzystam ze zdobytej wiedzy. Ty zadajesz
pytania, słuchasz i odpowiadasz, że sam wiesz lepiej. Jeśli tak, to po
co w ogóle dyskutujesz, skoro wiesz już wszystko?

> Sama mi powiedziala.

Jeśli ktoś mówi o sobie to najczęściej jest skromny. Poczytaj sobie
wywiady z Michałem, poszukaj informacji ile luk wykrył w popularnych
systemach i ilu jest dorównujących mu w Polsce.

> Czy to moja wina, ze ktos ludziom pomieszal w glowie
> i powiedzial im ze dobre trolle to hackerzy ?

Nikt nie mieszał. To Twoja definicja jest pomieszana. Popatrz np. na
http://www.mml.ch.pwr.wroc.pl/dzieko/Public/docs/jargon-4.2.3/html/entry/cracker.html

> Zyjmy realnie.
> Hacker to przestepca scigany przez FBI.
> Hacker sie ukrywa, nie ujawnia sie w pracy, nie nazywa sie publicznie
> hackerem.

To żyj zgodnie z kalendarzem Jacka D. i w realiach Jacka D. Pamiętaj
jednak, iż świat nie jest takim, jakiego się oczekuje. Świat jest takim,
jakim jest.

> Musisz odroznic porownywanie sie na wiedze od faktycznie popelnianych
> czynow.

Nie rozumiem co znaczy "porównywanie się na wiedzę"

> Mozesz sie okreslac piratem drogowym, ze potrafisz
> tak szybko i sprawnie jezdzic jak pirat drogowy.

Znowu powołujesz się na słowo, które nie jest zdefiniowane w słowniku i
każdy ma inną definicję tego słowa. To tak, jakby przytoczyć słowo
"miłość".

> Ale piratem drogowym jest ten kto jezdzi 120 po miescie, przejezdza
> pasy, skrzyzowania na cerwonym, wyprzedza na 3ciego

Według definicji Jacka D. Według mojej definicji piratem drogowym może
być ten kto jedzie 62 km/h po mieście bo przecież Prawo o Ruchu Drogowym
mówi że może 60 i mogę Ci też przytoczyć 500 źródeł.

> Prosze sie zatem nie czuc obrazonym, bo nie takas jest moja intencja
> ale bardzo dobrze ze w Polsce istnieje mitomanstwo hackerskie i
> programisci chca byc coraz lepsi.
> Ale jeszcze lepiej ze sie nie wlamuja do systemow komputerowych
> tylko cwicza i zdopbywaja wiedze u siebie w domu.

Tym miłym akcentem proponuję zakończyć całą dyskusję.

> Mysle ze kobiety potrafia same zdefiniowac i obronic i eksponowac swoja
> role w spoleczenstwie.

Tak samo hackerzy.

> Moge podac 10, 100, 1000 zrodel. No problem.

Podaj.

> Ale co to ma wspolnego z hackerstwem.

Co to ma wspólnego z hackerstwem? Jeśli cokolwiek z tych rzeczy zrobisz,
uwierzysz i zrozumiesz.

> Przeciez to nie jest tak, ze jak zlodzieje utworza definicje literacja
> zlodziejstwa i nazwia sie Janosikami to ich policja nie bedzie scigala.

Powiem tak.

Hacker i cracker są do siebie podobni. Znajdują luki w systemach
komputerowych (ogólnie, nie w konkretnych maszynach). To, że Windows 98
jest odporny na Winnuke, jest efektem tego, że jakiś hacker zbadał i
opisał możliwość ataku DoS, poinformował o tym cały świat, a Microsoft
dzięki temu wprowadził poprawkę.

Lukę tę wykrył również niejeden cracker. Ale cracker nie będzie się tym
dzielił, lecz będzie trzymał w tajemnicy ciesząc się, że w każdej chwili
może zatrzymać dowolny pracujący komputer z Windows.

I GDYBY NIE HACKER, TO CRACKER MÓGŁBY CODZIENNIE CI KOMPUTER ZAWIESZAĆ
CO MINUTĘ A TY NIE WIEDZIAŁBYŚ DLACZEGO.

A tak, dzięki hackerowi system jest połatany a wszyscy wiedzą o co
chodzi.

> Zimmermana,
> a nie zapraszala ich na szkolenia.

Zimmermanna? Czy wiesz za co był ścigany Zimmermann i dlaczego nie
powinien był być?

> Ale czemu obrazasz Zydow ?
> Przeciez mowimy o hackerstwie.

Przepraszam -czy nie można już w Polsce napisać słowa ŻYD bez
negatywnego kontekstu? Czy ja kogokolwiek obrażam? Podałem przykład
grupy, na której ludzie dyskutują o pewnej nacji nie mając najczęściej
żadnego pojęcia ze szkodą dla tejże nacji. Nie obrażam nikogo, podaję
tylko przykład.

> Definicja Cybercrimes pochodzi z Komisji Unii Europejskiej.
> Napisz do nich ze sie nie znaja.

Myślę, że niejeden człowiek pisał. Mamy do czynienia bowiem z ewolucją
pojęcia i brakiem jego jednolitej definicji. Jeśli sąd używa źle pewnego
pojęcia, to używa źle. A nie wszyscy inni używają źle, bo dobrze jest
tak, jak powiedział sąd. Vide słowo kondoN, w którym zmieniła się litera
m na n w jakiś przedziwny sposób. To tak, jakbyś mówił że wersja z "n"
jest poprawna bo wszyscy tak mówią i myślą.

> napisz do UE , ze nie maja sie co wstydzic, ze sie nie znaja co to
> Cybercrimes.

Mają się za co wstydzić, bo oni się MAJĄ NA TYM ZNAĆ.

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 * http://www.luke.eu.org/ *
* Konta shell na wymiane - http://tylko.to/ *