Re: Policja zatrudnia hackerow do czego ?

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 15:33:00 MET

On Fri, 29 Dec 2000, Jacek D. wrote:

> a ja sie znizylem sie bardzo, lezac plasko na kanapie zeby
> odpowiedziec, ze w prawie miedzynarodowym hackerstwo jest sciganym z
> urzedu przestepstwem kryminalnym.

Nie. Scigane sa pewne szkodliwe zachowania, ktorych samo bycie hackerem
nie implikuje.

> Nie jest scigana wiedza, umiejetnosci, ale wlasnie ich wdrazanie i
> nieuprawniony dostep do komputera, baz danych, danych osobowych itd.

...czego bycie hackerem nie implikuje.

> Jezeli orzecznictwo okresla Mitnicka hackerem i za to zostal skazany
> to dziecinnym wydaje sie tlumaczenie ze w Polsce jest inaczej i
> hackerstwo jest sportem dla milosnikow rozrywek intelektualnych. jacek

Mitnicka uznano za przestepce, nie za hackera. Poczytaj wyrok. Nie bylo
tam "Mitnick jest hackerem wiec zostaje skazany" tylko "Mitnick dopuscil
sie /lista wykroczen i przestepstw/ i dlatego zostaje skazany".

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=