Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Fri 22 Dec 2000 - 01:21:18 MET

On Fri, 22 Dec 2000, Zennon wrote:

> To jest chyba to samo, tylko innym jezykiem ;)

Nie do konca. Przeplyw turbulentny to zjawisko przejawiajace wlasciwosci
chaotyczne (praktycznie indeterministyczne, czule na niewielkie roznice
stanu poczatkowego i powiekszajace je do nieskonczonosci, wiekszosc
parametrow opisujacych taki przeplyw uklada sie w przestrzeni stanow w
gustowny dziwny atraktor itp). Kapanie wody z kranu w pewnych warunkach
tez. I wiele, wiele innych rzeczy, niezaleznie od tego, czy sa efektem
przeksztalcen topologicznych, prostych przeksztalcen dyskretnych,
zlozonych operacji liniowych czy nieliniowych, czy moze po prostu
kumulatywnym efektem konstrukcji ukladu fizycznego, ktory nie ma
zadawalajacego modelu matematycznego ;). Chodzi mi o ogolna grupe
uniwersalnych zjawisk zwanych chaosem w zastosowaniach przy zabezpieczaniu
transmisji, nie wazne, czy zrodlem sygnalu bedzie gromada swietlikow
sztucznie wzbudzana zewnetrznym blyskiem o czestotliwosci niezgodnej z
naturalna, czy chrapanie niedzwiedzia brunatnego :). Vide URLe, ktore
podawalem...

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=