Re: Gdzie zlokalizować serwer?!

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 16:59:59 MET

"Edyta Kąkiel" <edzia_at_ssk.pl> napisał:
> Grupowicze - poradźcie! Może macie już jakieś doświadczenia w temacie:-))

> Chcę w dość krótkim czasie uruchomić serwer internetowy, na którym będzie
> działało kilka serwisów www oraz ftp. Mam do wyboru:
> 1. postawić własny serwer, kupić router, wybrać operatora i kupić pasmo
> dostępowe do internetu

A po cholere kupowac router?
Stawiasz wlasny serwer i bierzesz lacze od providera.
> [...]

> zwą? hoteling? kolokacja?); firma proponująca ten swojego rodzaju
> outsourcing jest z Wrocławia (ja też) i ma w tej chwili łącza do 3
> operatorów (w tym tpsa). Dostęp do serwera miałabym mieć przez całą dobę.
> Miałabym także dostęp zdalny poprzez linię telefoniczną. W obliczu tego, że
> koszt miesięczny, zakładając, że serwer mam swój, wyniósł by mnie ok. 2 000
> zł nie wiem czy warto w ogóle rozważać ryzyko budowania własnej
> infrastruktury?!

> Ktoś stał przed takim dylematem? Może ja o czymś zapominam?

Tak. O podaniu chociazby podstawowych informacji o jakosci serwowanych
uslug. Na przyklad jaka przepustowosc lacza przewidujesz, a raczej ile
danych serwer bedzie plul na dobe i ilu w tym czasie klientow
obslugiwal.

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 502) 122 688