Gdzie zlokalizować serwer?!

Autor: Edyta Kąkiel (edzia_at_ssk.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 16:53:18 MET

Grupowicze - poradźcie! Może macie już jakieś doświadczenia w temacie:-))

Chcę w dość krótkim czasie uruchomić serwer internetowy, na którym będzie
działało kilka serwisów www oraz ftp. Mam do wyboru:
1. postawić własny serwer, kupić router, wybrać operatora i kupić pasmo
dostępowe do internetu
lub
2. kupić/wydzierżawić serwer i umieścić go w data center (czy jak to tam
zwą? hoteling? kolokacja?); firma proponująca ten swojego rodzaju
outsourcing jest z Wrocławia (ja też) i ma w tej chwili łącza do 3
operatorów (w tym tpsa). Dostęp do serwera miałabym mieć przez całą dobę.
Miałabym także dostęp zdalny poprzez linię telefoniczną. W obliczu tego, że
koszt miesięczny, zakładając, że serwer mam swój, wyniósł by mnie ok. 2 000
zł nie wiem czy warto w ogóle rozważać ryzyko budowania własnej
infrastruktury?!

Ktoś stał przed takim dylematem? Może ja o czymś zapominam?

Edyta K.