Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 01:30:50 MET

Dnia 21 Dec 00 o godz. 22:17, Piotr Auksztulewicz napisal(a):

> Ktoś po prostu napisał totalną bzdurę. Goście chcą, żeby rejestrować
> i archiwować treść *każdego* połączenie telefonicznego czy teleinformatycz-
> nego. To jest po prostu nierealne.

Rejestrowac i archiwowac? Ja odnioslem wrazenie, ze chodzi tylko (czy
raczej az) o zainstalowanie urzadzen, przy pomocy ktorych goscie moga *w
czasie rzeczywistym* zesniffowac dowolna transmisje idaca w Twojej sieci.
Nie zauwazylem nic o rejestrowaniu i archiwowaniu (ale moze nieuwaznie
czytalem).

> Jeszcze coś takiego jak Carnivore, czyli on-line'owa analiza ruchu
> i wychwytywanie wybranych danych według jakiegoś kryterium (np. słowa
> kluczowe typu bomba, porwanie itp.) ma jakiś szczątkowy sens i jest
> realizowalne technicznie (pomijam koszty),

Odnioslem wrazenie, ze to wlasnie o cos takiego mialo chodzic. A nawet
prymitywniej: przechwytywanie nie tyle wedle slow kluczowych, co wedle
adresow nadawcy/odbiorcy. Tak jak "stary dobry" ;-> podsluch telefoniczny
jeszcze za komuny. W odpowiednim pokoju w komendzie milicji goscie mieli
doprowadzone kabelki od kazdej linii telefonicznej na centrali. Mogli w
dowolym momencie podlaczyc sie do dowolnego numeru telefonu i podsluchiwac.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl