Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 14:11:38 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:

> Rejestrowac i archiwowac? Ja odnioslem wrazenie, ze chodzi tylko (czy
> raczej az) o zainstalowanie urzadzen, przy pomocy ktorych goscie moga *w
> czasie rzeczywistym* zesniffowac dowolna transmisje idaca w Twojej sieci.
> Nie zauwazylem nic o rejestrowaniu i archiwowaniu (ale moze nieuwaznie
> czytalem).

   § 5.
   Systemy, o których mowa w § 4 powinny zapewniac mozliwosc
   przechwytywania, przesylania, odbioru, odczytu, rejestracji i
   archiwizacji tresci oraz danych.

   [...]

   § 8.
   Systemy, o których mowa w § 4 powinny umozliwiac realizacje
   nastepujacych funkcji:

   [...]

    4. przesylania, odbierania, odczytywania, rejestrowania i
       archiwizowania udostepnianych tresci i danych,

> Odnioslem wrazenie, ze to wlasnie o cos takiego mialo chodzic. A nawet
> prymitywniej: przechwytywanie nie tyle wedle slow kluczowych, co wedle
> adresow nadawcy/odbiorcy. Tak jak "stary dobry" ;-> podsluch telefoniczny
> jeszcze za komuny.

W rozporządzeniu nie ma ani słowa o selekcji przechwytywanych danych.
To znaczy, że należy łapać wszystko, bo nigdy nie wiadomo, czego jakiś
chUOPek zażąda.

--
Piotr Auksztulewicz                 piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Akademicka 16