Autor: Pawel Krawczyk (anti_kravietz_at_ceti.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 17:07:36 MET
Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
> Nie zauwazylem nic o rejestrowaniu i archiwowaniu (ale moze nieuwaznie
> czytalem).
Nie jest to napisane w sposó oczywisty ani jasny, ale archiwizacja
jest wspomniana w paragrafie mówiącym o wymaganiach wobec systemów
(par. 8). Trudno powiedzieć, czy wymóg archiwizacji dotyczy agenta
umieszczonego u providera, czy backendu po stronie służb. W tym wypadku
decydujące jest czy system będzie podpięty 24h na dobę, czy off-line.
> Odnioslem wrazenie, ze to wlasnie o cos takiego mialo chodzic. A nawet
> prymitywniej: przechwytywanie nie tyle wedle slow kluczowych, co wedle
> adresow nadawcy/odbiorcy. Tak jak "stary dobry" ;-> podsluch telefoniczny
> jeszcze za komuny. W odpowiednim pokoju w komendzie milicji goscie mieli
> doprowadzone kabelki od kazdej linii telefonicznej na centrali. Mogli w
> dowolym momencie podlaczyc sie do dowolnego numeru telefonu i podsluchiwac.
Jest zasadnicza różnica, bo w przypadku tradycyjnych łącz mogłeś naraz
wpiąć się do jednej linii i podsłuchiwać rozmowy podejrzanego plus ewentualnie
jego znajomych czy rodziny. W przypadku przechwytywania ruchu na łączu IP
providera podsłuchiwane są tysiące lub setki tysięcy transmisji danych.
-- Paweł Krawczyk *** home: <http://ceti.pl/~kravietz/> security: <http://ipsec.pl/> *** fidonet: 2:486/23
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:40:11 MET DST