Re: Kogo kochamy najbadziej i dlaczego NASK

Autor: szomiz (szomiz_at_kocha.dostawac.reklamy.przez.net)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 12:31:00 MET

"Mirek Luc" <mirek_at_nask.pl> wrote...

> : No prosze jakie usprawnienie organizacji pracy!
> Jednak w porownaniu z obecnymi procedurami jest to usprawnienie.
Ktore znajac zycie bedzie czasami polegalo na tym, ze automat wytnie
niepotwierdzone rezerwacje nie dlatego ze papier nie przyszedl, tylko
dlatego, ze ktos nie zdazyl go wprowadzic - ale pozyjemy, zobaczymy - obym
sie mylil.

> : To juz Krasnoludki
> : potrzebuja tylko 7 dni zeby zapytac Krewnych i Znajomych Krolika czy nie
> : interesuje ich domena z ladna nazwa?
> : Krasnoludkow wiecej, czy Krewnych i Znajomych Krolika mniej?
> Wiesz, z takimi "argumentami" nawet nia da sie dyskutowac. Czyli po prostu
> zawrzyj loch i juz nie bredz. I przede wszystkim nie obrazaj mnie.
Ciebie? A w ktorym momencie? Nie przesadzasz z _commitment_?
Wybacz, ale srednio w jednym przypadku na 3 kontakty zwiazane z rejestracja
domen, wysylane faksy gina gdzies pomiedzy aparatem NASK a naskowymi
segregatorami. Wniosek zlozony "dwa dni po konkurencji" osobiscie mi sie nie
zdazyl, dwom moim znajomym owszem (historie opisywane tutaj pomijam).

> : Aplikacja, ktora w _momencie_zgloszenia_ bedzie rezerwowala zglaszana
nazwe
> : to temat na zaliczenie cwiczen dla _bardzo_malo_ambitnego_ studenta
> : informatyki.
> No nie wiem, nie wiem... Sadze, ze nie wiesz, o czym piszesz.
Wiem o czym pisze - a pisze o _rezerwacji_ a nie _rejestracji_ - o tym
drugim online w domenie .pl nie mysle (a nawet nie jestem tego
zwolennikiem).

> A jaka polityka nie umozliwialaby przekretow? Nie ma zabezpieczen na 100%.
Zadna, nie ma zabezpieczen 100%. Tyle, trundno wyobrazic sobie polityke,
ktora by przekretom sprzyjala bardziej niz obecna.

> Nawet jesli rejestracje bylyby w pelni zautomatyzowane (mam nadzieje, ze
O _rezerwacjach_ a nie _rejestracjach_ pisalem...

> kiedys bedzie to faktem), to i tak ktos moglby stwierdzic np. "no tak,
> zarejestrowali domene komus innemu, wiec zapewne tak napisali ten automat,
> zeby mieli mozliwosc przewalania firm na domenach". Czujesz to? Jesli tak,
To jednak bedzie wymagalo o wiele wiekszych umiejetnosci niz wlozenie w
odpowienie miejsce kupki odpowiedniego kwitu z odpowiednio przybita
presentata, ergo mniej osob bedzie mialo szanse mieszac, ergo mniej
mieszania bedzie. A jak sie dobrze postarac to bedzie wymagalo wiedzy i
uprawnien administratora serwera - a do tych akurat zaufanie mam bardzo
duze.

> to przestan bredzic. Jesli nie, to won na drzewo. Z polmozgami nie mam
> zwyczaju dyskutowac.
No i kto kogo obraza? Od nierozmawiania sa plonki, a nie okreslenia, ktorych
uzywasz...

> : przewalki stana sie norma?
> Ponownie: przestan bredzic.
Okazja czyni zlodzieja, tak bylo jest i bedzie. Zapal zasado-, normo- i
prawo-dawczy powinien isc w kierunku _realnego_ zmiejszania liczby okazji
i utrudniania do nich dostepu. A najnowszy pomysl NASKu idzie w kierunku
udziwniania i tak nieprzejrzystych i niemozliwych do zewnetrzego
kontrolowania procedur...

> PS: Opinie wyrazone w tym postingu sa tylko moje, wiec nie moga byc
> utozsamiane z oficjalnym stanowiskiem NASK.
Ja tez prywatne opinie wyrazam i wlasnie dlatego z konta z firma
niezwiazanego korzystam.

szomiz