Re: czy aby na pewno tylko kasa ?

Autor: Pawel Krawczyk (anti_kravietz_at_ceti.pl)
Data: Thu 07 Dec 2000 - 13:03:51 MET

Wojtek Bojdo/l <wojboj_at_media-com.com.pl> wrote:

> Jednak jesli np. znalezc by kilku krasnoludkow, ktorzy sprawdzaliby,
> czy na stronach np. bez nazwy http://xxx.*/ jest pornografia i
> podejmowaliby wtedy odpowiednie kroki to...
> Nie.. taki pomysl jest zbyt glupi ale i zbyt prosty, bo wymyslony w
> chwilke.
> Czy aby madrzy ludzie nie sa w stanie wymyslec czegos sensownego aby
> cos z tym fantem zrobic ?

Mądrzy ludzie już wymyślili, że mniej mądrym można sprzedawać
,,niezawodne systemy, chroniące twoje dziecko i pracowników przez zalewem
itp. itd.'' ;)

Co do rozsądniejszych systemów, to masz np. PICS
(http://www.w3.org/pics/), czyli samoregulację. Pornografowie stosują go
chętnie, bo nagonki prasowe że deprawują nieletnich nie są im na rękę
- jak sądzę zarabiają głównie na ludziach dorosłych, bo to oni mają
pieniądze, które chcą wydać na porno.

> zapominasz, ze swierszczyk jest przynajmniej choc troche cenzurowany.

No nie wiem, gdybym był dzieckiem to obejrzenie jednego z dostępnych
w kioskach świerszczyków mogłoby pozostawić na mojej psychikę trwały
ślad. Widok 60-cio letnik modelek w lubieżnych pozach jest naprawdę
traumatycznym przeżyciem... :)

> W kazdym razie ... jesli dzialania bylyby nie tak bezsensowne jak mowicie,
> czyli proba filtracji tresci recznie, a bylyby to dzialania kierowane
> przez grupe specjalistow to efekt wcale nie musi byc negatywny.

No właśnie, ale kto tych specjalistów wybierze i kto da im prawo
do decydowania co jest złe, a co jest dobre? I jakim prawem? Problem
z pornografią polega na tym, że istnieje tyle jej definicji ilu
po świecie chodzi ludzi. Niektórych gorszy i przeraża widok
ładnej kobiety w mniejszym lub większym negliżu na plakacie, a mi
się ona przykładowo podoba i nie widzę powodu, dla którego ten
plakat nie miałby sobie wisieć...

Są natomiast rzeczy, co do których ani ja ani bardziej wrażliwi
członkowie społeczeństwa nie mieliby wątpliwości, że jest to
bestialstwo - tylko że w tym momencie zajmuje się tym już policja.

> Zobaczymy co zrobi nasz rzad.
> Moze po raz kolejny zrobic jedna wielka glupote (patrz komputeryzacja
> Gmin.

Ja też znam trochę szczegółów tej sprawy i sądzę, że możemy sobie
razem pozgrzytać zębami ;-\

> Bez rozmowy z technikami z duzych ISP i ludzmi, ktorzy juz teraz
> ,,pilnuja'' jakiegos porzadku w sieci mysle, ze to bedzie tylko jedna
> wielka bzdura.
> Jesli ktokolwiek moze pilnowac sieci to TYLKO my - administratorzy.

Nie, nie - administratorzy nie są od pilnowania porządku moralnego,
tylko od tego żeby wszystko działało.

> Rzad moze nam jedynie w tym pomoc dostarczajac odpowiednie srodki prawne.
> (choc zazwyczaj wystarczajace zwykle sami sobie dajemy tworzac odpowiednie
> umowy z klientami przy zakladaniu im kont, gdzie zostawiamy sobie prawo do
> likwidacji konta w pewnych przypadkach).

To się akurat robi zwykle z wygody, bo pornografowie często są spammerami,
i generują bardzo duży ruch, niewspółmierny do wnoszonych opłat.

--
Paweł Krawczyk <http://ceti.pl/~kravietz/>