Re: internet w PTK - informacje

Autor: Szymon Dowkontt (szdowk_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 01 Dec 2000 - 00:36:09 MET

Hello

tomek_at_waw.pdi.net wrote:

> Ale mnie niestety tylko TPSA. PTK obiecywalo, nie ruszylo, Aster City ma
> mocno ograniczony rejon dzialania (Gorce, Rozlogi i cos jeszcze) a Dialogu
> to nawet na oczy u siebie nie widzialem.
>
> : A swoją drogą udostępnianie SDI przez TP SA traktować mozna jako jedną
> : wielką obiecankę.
>
> Sposob w jaki TPSA zakladala mi SDI kwalifikuje ta firme do smietnika. Ale
> ta firma po prostu tak ma - jak wiekszosc parszywych monopoli :-)
> Niemniej SDI dostalem, mam je i sie ciesze. Zadna z pozostalych firm nawet
> [...]

Dokladnie tak. Do zestawu "tandeciarzy" mozna jeszcze dorzucic "SOS
internet". Natomiast Aster City przejelo od nich teraz zasade dzialania: jak
sie znajdzie w bloku >5 chetnych to _moze_ zainstaluja - w ten sposob
instaluja w jednym bloku na Hirszfelda (w-wa, Imielin), ale to jedyny blok w
ktorym instaluja w tym kwartale, a wszystko dzieki jednemu mojemu kumplowi
ktory zkrzyknol 7 osob....
Ja dla odmiany pewnego dnia po rozmowie telefonicznej z SOS powziolem
decyzje: Ja syfiarzom (zarowno SOS jak i Aster) za darmo dzialu handlowego i
marketingu zastepowac nie bede. Gdyby w moim bloku kiedys zjawil sie chociaz
"pies z kulawa noga" z tych firm, roznoszacy powazne (lub jakiekolwiek)
oferty na internet, to pewno 5 osob by sie znalazlo (w bloku jest ok. 400
mieszkan) - ale nikomu sie nie chcialo. Efekt? Place TPSA za SDI... i na
razie nie zamierzam zmieniac, chyba ze... ...w kablowce instalacja bedzie za
friko, abonament bedzie <60zl/brutto i wydajnosc bedzie _znacznie_ wyzsza niz
w SDI (polaczenia miedzynarodowe) - poprostu inwestycja poniesiona na
instalacje SDI musi sie zamortyzowac.
Pozatym wszyscy narzekaja na monopoliste - a i tak to oni zrealizowal
obietnice instalacji najszybciej z konkurentow. Juz 2 lata temu poskladalem
zamowienia wszedzie gdzie moglem (SOS, aster - zaczeli obiecywac juz z 4 lata
temu), UPC/PTK tylko obiecuje od tego samego okresu (nawet zamowien nie
zbiera).... A monopolista? Obiecywac zaczeli w grudniu '99, zamowienie
zlozylem w styczniu 2000, po 3 tygodniach dostalem odpowiedz na pismie, ze na
razie nie mozna ale w przyszloci owszem (a czy ktorykolwiek z konkurenow -
SOS, Aster - chociaz glupiego maila przyslal??? oczywiscie nie), a w
listopadzie zainstalwali - 11 miesiacy w porownaniu z latami u "konkurencji",
nie liczac powaznego traktowania klienta (odpowiedz na pismie).
Wnioski? Syfiarze z SOS i Aster musza sie jeszcze duuuzo nouczyc (a
przedewszystkim zrobic rotacje kadr w dziale handlu i marketingu), a co do
UPC to mozna im tylko zyczyc, aby przestali obiecywac, a zaczeli sie uczyc na
bledach SOS i Aster....

Szymon