Re: Jak ustawic serwery news w MSIE?

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Mon 16 Oct 2000 - 02:28:14 MET DST

On Mon, 16 Oct 2000, Konik Bujany wrote:

> Zacytujmy jeszcze to czego nie umiałeś skomentować "...na Unikodzie
> bazują wszystkie nowoczesne języki programowania i protokoły...". W
> ogóle najlepiej zajrzeć na http://www.unikod.pl/

Zdarzylo mi sie obcowac z kilkoma dosc nowoczesnymi jezykami
programowania, zdarzylo mi sie obcowac z wieloma protokolami, ale nie
zauwazylem, zeby _wszystkie_ BAZOWALY na Unikodzie (tzn. zeby byly w jakis
sposob od niego uzaleznione lub byl on podstawa implementacji). Tak,
niektore WSPIERAJA Unikod (np. Java - dosc mocno - zreszta jest
dyskusyjne, do jakiego momentu mozna sie posunac - bo moze programista
akurat NIE CHCE poslugiwac sie Unikodem?... inne jezyki, nawet C -
opcjonalnie, nie zabrania ani nie nakazuje, nowe wersje glibc oferuja
calkiem pokazny zestaw narzedzi do pracy na UTFie, ale takze na np.
okreslonych lokalnych zestawach znakow, nie narzucajac zadnego
specyficznego formatu I/O; tak, w ten sposob mozna udowodnic, ze kazdy
jezyk wspiera UTF)... Ale ani to tak naprawde wszystkie nowoczesne jezyki,
ani nie da sie powiedziec, iz na UTFie bazuja (mozna powiedziec "wspieraja
operacje I/O z wykorzystaniem UTF").

W przypadku protokolow - tak, czesc z nich wspiera Unikod, znacznej
wiekszosci protokolow Unikod po prostu zwisa (jest kwestia klientow),
jednakze niezbyt czesto widuje sie protokoly, ktore _bazuja_ na
fundamencie Unikodu.

PS. Oczywiscie jestem glupi.

PS2. http://www.trzcionk.priv.pl/programy/ppsn.html - szczerze mowiac nie
czytalem wczesniej, ale jest calkiem zabawne :>

   Serwer obsługuje wymiatanie artykułów w sytuacji, kiedy nie ma
   wystarczającej ilości wolnego miejsca lub artykułów jest zbyt dużo. Z
   drugiej jednak strony dla każdego z ograniczeń wymuszających
   wymiatanie istnieje ograniczenie zapobiegające mu.

<powyzsze stwierdzenie... no coz, "wymiata" ;>

   [...]

   UWAGA! Aktualna niekomercyjna wersja sama nie wymienia artykułów z
   sąsiednimi serwerami. Musisz to zrobić osobnym programem lub ...
   poczekać na lepsze czasy.

<to... bardzo sprzyja rozproszonosci, brakowi cenzury itp, ktore zdaje
 sie tak bardzo irytowaly Cie w Usenecie?>

   Cechą szczególną serwera jest udostępnianie czytnikom alternatywnej
   części w html'u nawet, jeśli oryginalny artykuł jej nie posiadał.

<UPRAGNIONE!!!!!! :>

PS3: Nie uwazasz, ze dodawanie kompresji do Unikodu (twoj kontrargument
wobec powiekszonego rozmiaru dokumentow - ktory spowoduje znaczny spadek
dokumentow UTFowych wzgledem innych) jest conajmniej kuriozalnym pomyslem,
poniewaz jednak istnieje cos takiego, jak urzadzenia nie obslugujace nawet
niczego poza 7 bitami I/O ASCII... No wlasnie, i co? I kulturalnie jest
pozostawic cos takiego jak backward compatibility... chcialbym, zeby mail
wyslany na telefon komorkowy ktory nie pracuje w najnowszej sieci jutra
ani nie jest napisany w Javie ;) dal sie odczytac ;P Jesli ktos chce
zapewnic kompresje dokumentu, moze to zrobic na nizszej warstwie niz
encoding znakow - i szczerze mowiac, IMHO wlasnie tam powinien.

PS4. Ale oczywiscie, jestem glupi.

Uff,
Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=-----=> God is real, unless declared integer. <=-----=