Re: Praca magisterska

Autor: Szymon Nitka (szymon_at_nitka.pl)
Data: Fri 13 Oct 2000 - 16:10:11 MET DST

"Paweł Kajak" <pkajak_at_poczta.onet.pl> napisał:

| Nie zamykam tematu. Jesli ktos ma cos do powiedzenia to bardzo chetnie
| przeczytam. Moze ktos zna literature, ktora bedzie mi pomocna?

    Hej, nie dziw się że tak mało przyjaźnie Ci odpisałem - ale... no cóż,
Usenet to nie jest sprawa na jeden wieczór, czy na miesiąc. Wiedzy, jako
prawdziwego zbioru wiadomości na temat grup dyskusyjnych w sieci, nie
nabędziesz w krótkim okresie. Tu trzeba być latami.

    Musisz napisać o rodzajach grup dyskusyjnych, o ich historii, o dostępie
do nich, o ich dystrybucji - czyli kwestiach technicznych. To pewnie byś
przeszedł, jako że to skończony (w sensie - ograniczony) temat.

    Ale reszta - zachowania ludzi, zwyczaje, lubiane/nielubiane gesty,
charaktery poszczególnych grup, stali bywalcy, największe autorytety,
największe legendy Usenetu, i do tego zjawiska jak nadużycia (spam, reklamy,
pornografia, pedofilia, ...) - to już nie temat-rzeka, ale temat-ocean. I co
najgorsze (dla Ciebie) - ten ocean jest możesz poznać tylko sam w niego
wchodząc i długo (latami!) po nim buszując.

    A IRC - czy w temacie Twojej pracy przypadkiem IRC też się nie mieści?

    Paweł - zejdź na ziemię, i... chyba dla wszystkich (?) ludzi tu
piszących/czytających - znajdź inny temat. Nie napiszesz dobrej pracy, nie
napiszesz o ludziach którzy "tu są" naprawdę prawdziwej, obiektywnej,
kompletnej pracy. Nie znasz ich. I jeszcze... "Nie mam pojęcia jak poruszać
się po internecie". Sorry.

    Może spróbuj zawęzić temat - wybierz któreś z miejsc, któremu ktoś
patronuje (kawiarenka WP?), pogadaj z ludźmi tam bedącymi, zapytaj o tych
którzy ją tworzyli, zdobądź materiały od autorów i obecnych opiekunów.
Pewnie już będziesz miał materiał-kobyłę. I starczy Ci na pewno. Na całą
zimę.

    I żeby nie było że ja... Połamania klawiatury. :]

--
    szymon(at)nitka.pl