Panstwowa Komisja Wyborcza w SIECI - dziwne!!!

Autor: Andrzej Bagiński (Andrzej.Baginski_at_idk.com.pl)
Data: Mon 09 Oct 2000 - 17:17:59 MET DST

Witam wszystkich

Ostatno tak sobie pomyslalem (wszystko przez te wybory), ze warto by
zobaczyc czy PKW ma swoj serwer w Internecie i zobaczyc co ciekawego u NICH
slychac. Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy nie znalazlem serwera PKW w
domenie .gov.pl ani w .pl, ale za to znalazlem http://www.pkw.wp.pl/ z
tytulem "Wirtualna Polska - Wybory Prezydenckie", a na stronie "Oficjalna
Strona PANSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ" i to wszystko jest "Copyright (C) 2000
Wirtualna Polska".

No i mnie zatkalo - czyzby WP "kupila" PKW i ma prawa autorskie do
informacji i tekstow PKW???
Oczywiscie jest to nie mozliwe, bo PKW to instytucja Panstwowa, ale jakim
cudem moze miec taka sytuacja miejsce, zeby firma komercyjna "monopolizowala"
PKW w Internecie?

I nie czepiam sie tu WP za ten serwis/serwer, ale PKW za tego typu
zachowanie/sytuacje. PKW moze oczywiscie zlecic komu chce (respektujac nasze
prawo w tym zakresie) obsluge wyborow czy cos podobnego, ale zeby nie miala
wlasnej/autonomicznej domeny i oddala prawa autorskie komercji to juz lekka
przesada!

A moze jednak cos mi umknelo?
Uwagi/informacje mile widziane.

Pozdrowienia powyborcze

Andrzej

--
       IDK S.C.         |  e-mail: Andrzej.Baginski_at_idk.com.pl