Re: Polityka relayowania poczty ...

Autor: Bart Czardybon (czarNOSPAM_at_pik-net.pl)
Data: Mon 09 Oct 2000 - 11:31:14 MET DST


Pawel Krawczyk <anti_kravietz_at_ceti.pl> wrote:
> Bart Czardybon <czarNOSPAM_at_pik-net.pl> wrote:

>>> Najlepiej z punktu widzenia providera, który udostepnia konto byloby
>>> tak, gdyby user korzystal z serwera [smtp] IAP.
>> ... a z punktu widzenia IAP oczywiscie byloby lepiej gdyby klient korzystal
>> z SMTP providera skrzynki :-).

> Nie, dlaczego? Jemu to zwisa z góry na dół, przynajmniej jeśli chodzi
> o możliwość ochrony przez nadużyciami. IAP może przecież ze 100%
> skutecznością okreslić dostęp do swojego serwera SMTP, ograniczając go
> do własnego dialupu czy dzierżawek.

Ochrona przed naduzyciami jest rzeczywiscie malym problemem w porownaniu z
takim np. supportem klienta skrzynki: jemu po prostu nie dziala poczta i nie
widze powodu dlaczego ma taki klient dzwonic z tym problemem do IAP skoro kupil
skrzynke gdzies w hostingu ... a dawanie przez IAP serwera SMTP taki problem
stwarza. Jak z drugiej strony ma sie tlumaczyc hostingowiec klientowi gdy ten
dzwoni i mowi, ze gdzies nie doszedl jego mail ?

Wiem, ze dla niektorych providerow dawanie dostepu do serwera STMP bazujac na
'MAIL FROM:' i 'RCPT TO:' jest problematyczne (nie umieja lub tez uwazaja to za
zbyt duza furtke do naduzyc), ale dopoki SMTP AUTH nie bedzie obslugiwany przez
liczace sie na rynku MUA to jest to chyba jedyne wyjscie, zeby swiadczyc uslugi
na jakims tam poziomie ...

Pozdrawiam,

-- 
Bartlomiej Czardybon, System Administrator             PIK-Net Sieci Rozlegle
Toszecka 102, Gliwice Poland, +48 32 338-33-00 
e-mail: czar_at_pik-net.pl                                            BC374-RIPE


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:37:43 MET DST