Re: Sprawa lipy wyja?niona.

Autor: Radoslaw Kojdecki (Iradek_at_tychy.nIet.pl)
Data: Wed 04 Oct 2000 - 22:59:22 MET DST

In article <183E1E24A57_at_inf.wsp.krakow.pl>, Jaroslaw Rafa wrote:

>[...]
>[...]
>
>Oblicz inaczej:
>a) ciocia = oplata za wykorzystanie przez 10 min. Twojego zakonczenia na
>centrali + oplata za wykorzystanie przez 10 min. zakonczenia, do ktorego
>przylaczona jest Twoja ciocia. Zalozmy, ze te dwie oplaty sa jednakowe (bo
>dlaczego nie mialyby byc?), wtedy wykorzystanie kazdego styku kosztuje 1,75
>zl. 1,75 zl + 1,75 zl = 3,5 zl.

Jak dzwonisz z TPSA do Netii to Netia z tego nie dostaje zlamanego
grosza - wszystko "zostaje" w TPSA (oczywiscie analogicznie w druga
strone).

Zakonczeniem, do ktorego sa przylaczone modemy TPSA to sa dwumegabitowe
trakty cyfrowe na kazde 30 modemow, tak ?

Zakonczeniem bardzo wielu modemow innych ISP sa takie same trakty cyfrowe.
Jedyna roznica to troszke "miedzi" (fiber) pomiedzy nimi (w centrali TPSA
kilka metrow a do ISP'a kilkaset metrow albo wiecej).

Pytanie : Dlaczego w takim razie polaczenie do modemu ISP'a jest dwa razy
          drozsze (zgodnie z Twoimi wyliczeniami) anizeli do modemu TPSA ?

Odpowiesz, ze z powodu tej "odleglosci" pomiedzy centrala a ISP'em ?
a) kilku ISP'ow ma Access Hub'y w centralach TPSA,
b) jedna para miedzi ... hmm ... _ta_sama_ para miedzi (w 50% przypadkow)
   ktora szedlby do ISP'a zwykly telefon ...
c) swiatlowod ... miedzy centralami TPSA - nie nasza "sprawa" ... bo rowniez
   centrala abonenta i centrala gdzie TPSA ma modemy tez bardzo czesto nie
   sa w "jednym miejscu"
d) swiatlowod u ISP'a - nie wiem ... jak do tej pory to widzialem tylko
   modemiki DSL'owe do ktorych podpinane sa Access Hub'y a z doprowadzeniem
   swiatlowodem sie nie spotkalem ...

>b) net = oplata za wykorzystanie przez 10 min. Twojego zakonczenia na
>centrali (1,75 zl jak powyzej) + oplata za wykorzystanie przez 10 min.
>modemow dostepowych i infrastruktury sieciowej TPSA (wychodzi rowniez 1,75
>zl).
>
>Dalej twierdzisz, ze _dostep do Internetu_ przez 0202122 jest darmowy?

Hmm .. kilka godzin temu przytaczalem na priv'a takie porownanie :

1. Coca-Cola sprzedaje 50 butelek napoju dziennie. Na kazdej butelce ma
   odpowiednia marze i zarabia (powiedzmy ze 1 zl za kazda butelke
   "czystego zysku").
   (TPSA sprzedaje 50 impulsow)

2. Do kazdego 5-paka postanawia dodac gratisowo pluszowego misia - czyli
   dzial marketingu kupil kilka misiow powiedzmy za 2 zl za sztuke.
   (TPSA "uruchomila" 0202122)

3. Klienci "skuszeni" darmowa zabawka nie kupili 50 butelek ale
   150 butelek.
   (TPSA sprzedala 150 impulsow)

4. Coca-Cola zamiast zarobic 50 zl zarobila 150 zl.
   Dzial marketingu kosztowalo to 30 x 2 zl = 60 zl .. czyli koncern
   jest "do przodu" 150 - 60 = 90 zl

5. Calkowity zysk z "pomyslu" to zwiekszenie przychodu firmy o 40 zl.

I zeby nie bylo watpliwosci - misie finansowal dzial marketingu. Misie
nie stanowia towaru handlowego, nie moga podlegac jako-tako reklamacji,
a nawet nie moga byc dalej odsprzedawane ... (vide wszystkie tego typu
akcje reklamowe)...

>Jak widac, prawdziwa jest odpowiedz c). Co wygralem? ;-)))

Weekend z Mariankiem ... ;P

Radek

           Odpowiadając usuń literki "I" z adresu e-mail