Re: Licencje oprogramowania (MPAA)

Autor: kravietz__at_alfa.ceti.pl
Data: Mon 25 Sep 2000 - 16:40:46 MET DST

Andrzej Bort <bort_at_silesia.linux.org.pl> wrote:

> ?ci?lej, 75% ludzi, kt?rzy pobrali ksi??k? Kinga, zap?aci?o. Co
> z reszt? -- nie wiadomo. Nikt te? nie powie, ilu znajomym
> skopiwa? ow? ksi??k?. Tego ?adne badania nie wyka??.

King sie z tym liczyl i w wypowiedzi dla prasy stalo wyraznie ze
kolejne odcinki beda, jesli przynajmniej 3/4 zaplaca. Pragmatyczne
podejscie. I nie widze w tym nic zdroznego, skoro istnieja biblioteki
i wydawcy jeszcze nie scigaja po sadach za pozyczenie ksiazki koledze.

> Przy okazji: je?li idzie o ostatni? (chyba) ksi??ka Paulo
> Coelho, to jej pierwszy rozdzia? by? dost?pny w formacie RTF for
> free.

To ostatnio popularna strategia marketingowa, moim zdaniem
uczciwa z punktu widzenia jednej i drugiej strony. Podobnie mozna
na sieci znalezc pierwszy rozdzial Cryptonomiconu Neala Stephensona
(http://www.cryptonomicon.com/).

> A tu nie do ko?ca: nie ka?dy skasuje (nie, ja nie napisa?em, ?e
> Ty nie skasowa?e?, ja tylko napisa?em, ?e nie ka?dy skasuje).

I nikt na tym za bardzo nie ucierpi, bo ten meloman nie pojedzie
specjalnie do Berlina czy Londynu, zeby sobie pogrzebac po antykwariatach.
Dzieki Napsterowi natomiast bedzie mogl posciagac te kawalki i byc
moze, jak kiedys bedzie mial okazje, to je kupi. Nie chce wymieniac
konkretnych nazw, bo zaraz sie znajdzie ktos kto wyskoczy, ze nieprawda
bo ten akurat kawalek byl na skladance nr 26 nieistniejacego
juz czasopisma XYZ w 1998 roku i moglem go w ten sposob kupic legalnie ;)

Mowie tu caly czas
o tworcach, ktorych w tym momencie nie mozna dostac nigdzie poza
zatechlymi antykwariatami plytowymi, no i Napsterem. Jest to jedyny
powod dla ktorego korzystam z tego ostatniego i gdybym mial mozliwosc
to bym te plyty kupil w sklepie. To tak, zeby nie bylo watpliwosci.