Re: Licencje oprogramowania (MPAA)

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.linux.org.pl)
Data: Mon 25 Sep 2000 - 15:37:22 MET DST

Pawel Krawczyk <anti_kravietz_at_ceti.pl> wrote:
> I bardzo dobrze, bo nie chodzi o filantropię. To co robi King jest
> eksperymentem, który ma wykazać czy ludzie - jeśli się ich nie zmusi
> - będą płacić za ściągane dobra intelektualne. Zgodnie z dotychczas
> forsowaną przez wydawców wykładnią, nie będą. A jednak za rozdziały
> Kinga płacą.

Ściślej, 75% ludzi, którzy pobrali książkę Kinga, zapłaciło. Co
z resztą -- nie wiadomo. Nikt też nie powie, ilu znajomym
skopiwał ową książkę. Tego żadne badania nie wykażą.

Przy okazji: jeśli idzie o ostatnią (chyba) książka Paulo
Coelho, to jej pierwszy rozdział był dostępny w formacie RTF for
free.

> Mi taka dystrybucja literatury, muzyki i filmu pasuje, bo nie lubię kupować
> kota w worku. To raz, a dwa, że niektórych wydawnictw (szczególnie
> muzyki) po prostu nie da się kupić. Dzięki Napsterowi udało mi się znaleźć
> rzeczy, za którymi musiałbym zapewne łazić po londyńskich antykwariatach
> płytowych.

Tu się w pełni zgodzę.

> Oczywiście, zaraz potem je wykasowałem na wszelki wypadek.

A tu nie do końca: nie każdy skasuje (nie, ja nie napisałem, że
Ty nie skasowałeś, ja tylko napisałem, że nie każdy skasuje).

> Nie wiem dlaczego socjopata, ale o wydawcach zapewne wie więcej od nas...

Wcale się mu nie dziwię. Ma z wydawcami więcej do czynienia (od
nas). A że do tego ma cięte pióro, to i teksty też są dosadne.

Andrzej

--
The nice thing about Windows is - It does not just crash, it displays a
dialog box and lets you press 'OK' first. (Arno Schaefer)