Re: Licencje oprogramowania

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Sat 23 Sep 2000 - 22:37:43 MET DST

On Thu, 21 Sep 2000 23:05:03 +0200, Gwidon S. Naskrent
<naskrent_at_artemida.amu.edu.pl> wrote:

>Za samo posiadanie sie nie karze (nawet w Polsce). Karze sie za uzycie
>onego w bojce, napadzie itp. (niebezpieczne narzedzie). Tak samo z
>nozem, siekiera...

Z tego threadu wynika, ze wolno karac ludzi za _posiadanie_ lub
_stworzenie_ crack'a (a chodzi mi bardziej o softice itp) -- i to
wlasnie krytykuje.

>I tak wlasnie jest. Nie mozna kogos ukarac za posiadanie programu
>takiego jak SoftIce, nawet jesli napisal go ktos 'podejrzany'. Karze
>sie za zlamanie umowy licencyjnej (to znaczy najpierw proces cywilny,
>pozniej ewentualnie karny).

Czyli _wolno_ pisac cracki czy nie?

>Moj drogi, do ka/ta za nieznajomosc prawa konstytucyjnego. Gdzies ty
>widzial zeby wladza wykonawcza interpretowala ustawy?

A ty nie widziales? Ale chodzilo mi tak naprawde o wladze sadownicza i
policje (wladze wykonawcza?).

--
,.< |._.| >.,.,., tek.   tek<at>xox<dot>pl
.,>  {=}  <,.,.,. _www.sprint.pl/~tekkton_