Re: NASK i redelegacja domen -tragedia

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_Elektron.pl)
Data: Wed 20 Sep 2000 - 10:53:58 MET DST

Dzien dobry,

On 20 Sep 2000, Mirek Luc wrote:

> Jesli delegacja nie zostala zmieniona "przez ponad miesiac", to znaczy, ze
> cos bylo nie tak z formalnosciami lub strona techniczna. To drugie jest
> zdecydowanie mniej prawdopodobne.

Fantazje. W rzeczywistosci NASK rejestrowal kilka lat temu domeny bez
prawa zmiany delegacji. (Chodzilo o to, zeby przy pomocy pieniedzy
podatnika dokopac innym providerom.) Domene klienta omylkowo wpisano do
bazy takich "nieprzenaszalnych" domen. Procedura wyjasniania tego bledu
trwala _ponad_ miesiac.

> : No tak, ale wtedy urzednicy NASK
> Powtarzam ostani raz, ze w NASKu nie ma urzednikow. Opanuj sie czlowieku!

Niby NASK sie sprywatyzowal, a ja nic o tym nie wiem?

> : wyzbyliby sie prawa do _decydowania_ o
> : (nie) zarejestrowaniu domeny i (nie) zmienianiu delegacji. Niech Pan
> : poczyta Parkinsona: takie projekty to cios w najswietsze uczucia urzednika
> : panstwowego. :)
> Popukaj sie troche w czolo. Moze to cos ci pomoze na "musk".
>
> : Moze to po prostu inna cywilizacja? Moze czekaja na jakis bakszysz od
> : Pana? :)
> Wiesz, po prostu na drzewo.

Bakszysz na drzewie? Moze jakos dyskretniej? :)

Krzysztof Czuma