Re: Licencje oprogramowania

Autor: Gwidon S. Naskrent (naskrent_at_artemida.amu.edu.pl)
Data: Tue 19 Sep 2000 - 18:03:17 MET DST

On Tue, 19 Sep 2000 01:21:50 +0800, Zby <zby_at_toya.net.pl> wrote:

>22 lipca weszło w życie nowe prawo autorskie -- podwyższające m.in.
>odpowiedzialność karną za piractwo, umożliwiające ściganie piractwa przez
>prokuratora,

Moglbys nie powtarrzac wyssanych z palca informacji? Radze najpierw
dokladnie przeczytac te nowele.

>wprowadzające odpowiedzialność za stosowanie i rozprowadzanie
>tzw. "cracków",

To owszem. Tyle ze nie dotyczy to wylacznie crackow. BTW karalne jest
tez samo posiadanie takich srodkow.

>oraz wprowadzające wiele innych zmian.

Nie tak znowu wiele - z ponad 120 artykulow ustawy znowelizowano
kilkanascie, a w spokoju zostawiono m.in. cala czesc ogolna (w ktorej
w projekcie bylo sporo dodatkowych definicji).

>Wiesz aż tak bardzo nie będę Ci podpowiadał gdzie zgłaszać przypadki piractwa
>bo myślę, że sam możesz poszukać tych danych. Natomiast powiem Ci, że
>większość akcji policyjnych w tej chwili powodowana jest doniesieniami byłych
>pracowników firm czy agencji donoszących na dawnych pracodawców. Oczywiście z
>czasem to się zmieni bo kontrole będą obejmowały pozostałe firmy i wtedy
>scenariusz będzie taki:

Bawisz sie w futuryste?

>Jeśli moja firma miała zalegalizować w efekcie kontroli oprogramowanie za 7
>tys. zł, które musiała z dnia na dzień extra wydać, to czemu konkurencja ma
>też nie wydać 7 tys. zł i sam zakablujesz konkurencję. Wymienione 7 tys. zł

Taaak, a zakablowany na pewno nie bedzie nawet podejrzewal kto go
zakablowal, i jeszcze nie bedzie sie bronil przed oskarzeniami, tylko
zrobi rachunek sumienia... idealista z ciebie.

>Chcę przy okazji zaznaczyć, że oprogramowanie, które w powszechnej świadomości

Nie wiem co to za swiadomosc, ale na pewno nie powszechna. Myslisz ze
w tym kraju sa sami ignoranci ktorzy nie slyszeli o shareware?

>jest darmowe np. WinZip, ACDSee czy FAR też kosztuje i licencja
>jednostanowiskowa to około 150÷200 zł

Czyli nie na polska kieszen.

GSN