Re: Licencje oprogramowania

Autor: Zby (zby_at_toya.net.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 19:21:50 MET DST

> No dobrze - ale jak sie nazywa taka instytucja? podejrzewam ze konkurencja
> moja uzywa nielegalnego oprorogramowania i chcialbym to zglosic gdzies?
>
> Rafal

Tekst ustawy zmieniającej prawo autorskie ogłoszono w Dz.U. 2000 nr 53 poz.
637. Jest dostępny na stronach kancelarii Sejmu:
http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/1382_u.htm
22 lipca weszło w życie nowe prawo autorskie -- podwyższające m.in.
odpowiedzialność karną za piractwo, umożliwiające ściganie piractwa przez
prokuratora, wprowadzające odpowiedzialność za stosowanie i rozprowadzanie
tzw. "cracków", oraz wprowadzające wiele innych zmian.

Wiesz aż tak bardzo nie będę Ci podpowiadał gdzie zgłaszać przypadki piractwa
bo myślę, że sam możesz poszukać tych danych. Natomiast powiem Ci, że
większość akcji policyjnych w tej chwili powodowana jest doniesieniami byłych
pracowników firm czy agencji donoszących na dawnych pracodawców. Oczywiście z
czasem to się zmieni bo kontrole będą obejmowały pozostałe firmy i wtedy
scenariusz będzie taki:
Jeśli moja firma miała zalegalizować w efekcie kontroli oprogramowanie za 7
tys. zł, które musiała z dnia na dzień extra wydać, to czemu konkurencja ma
też nie wydać 7 tys. zł i sam zakablujesz konkurencję. Wymienione 7 tys. zł
nie jest kwotą zawyżoną jeśli dodasz np Windowsy 2000, Microsoft Worda,
Corela, Photoshopa, InDesign, kilka fitrów do Photoshopa, oraz ze 40 fontów.
Chcę przy okazji zaznaczyć, że oprogramowanie, które w powszechnej świadomości
jest darmowe np. WinZip, ACDSee czy FAR też kosztuje i licencja
jednostanowiskowa to około 150÷200 zł
Pozdrawiam
Z.