Re: TPSA niszczy konkurencje (nowy cennik)

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 15:27:28 MET DST

opo_at_friko6.onet.pl wrote:

> OK powiedzmy, ze TPSA nie stac na taka modernizacje swojej sieci.
> W takim razie powiedz mi dlaczego zachodnich operatorow na to stac? (czyt. operatorow
> z US). Tam nie ma monopolu, polaczenia sa tansze, a jednak tych operatorow stac na
> modernizacje sieci.

Ich stać, bo nie muszą tak silnie rozbudowywać sieci. Mają ją przecież
już zbudowaną. To jest własnie zrodlo problemu i to jest przyczyna, dla
której wszelkie porownania do Zachodu są nie na miejscu. Tam sieć jest
już odpowiednio rozbudowana i (co moze i ważniejsze) bardziej
zamortyzowana. Nadrabiamy zaleglosci do nich w ekspresowym tempie. W
ciagu 5 lat robimy to co oni w 15-20. To musi kosztować.

> Skoro TPSA, ktora jest najbogatsza firma z regionu Europy Srodkowo-Wschodniej, nie
> stac na ta modernizacje sieci to ciekawe kto od producentow kupuje ten sprzet... :-)

Kupuje się sprzęt przede wszystkim pod nowe instalacje a nie pod wymianę
starych. Powstaje w wyniku tego paradoks, że w wielu obszarach wiejskich
jakosc połączeń jest lepsza niż w niektórych obszarach miejskich.

> Oj, chyba juz nie naciska. Czas monopolu sie skonczyl, wiec i rzad ma g... do powiedzenia
> w TPSA. (ale tu sie moge mylic, byc moze rzad ma wiekszosciowy pakiet akcji, nie wiem
> jak to dokladnie wyglada).

Poczytaj sobie co to jest operator narodowy i jakie w związku z tym ma
obowiązki wobec państwa. Nieważne czy jest prywatny czy państwowy.

> A do kiedy bedzie tym operatorem? Czy jest ustalony jakis konkretny termin?

Raczej aż do smierci (jej lub państwa). Były próby przerzucenia choć
częci tego obowiązku na innych operatoró ale podnieli krzyk, że poszliby
od razu z torbami (i tak by się na pewno stało). W mysl nowej ustawy
powinni oni zwracać tepsie (lub ona im) częsć kosztów za każdego
przyłączonego abonenta po kosztach wyższych niż przeciętne (przez
specjalny fundusz). Nie jestem jednak pewien, czy to będzie działać.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819