Re: TPSA niszczy konkurencje (nowy cennik)

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Wed 13 Sep 2000 - 08:44:07 MET DST


opo_at_friko6.onet.pl wrote:

> > > No ale bez przesady, sa dosyc mocne maszyny ktore w kilkanascie
> > > (kilkadziesiat) godzin obliczaja wszystko. W sieciach komorkowych masz
> > > jeszcze wiekszy bajzel, bo masz iles tam taryf, przy kazdej taka sama
> > > rozmowa kosztuje inaczej, a jednak nie musisz czekac az tak dlugo na
> > > billing i fakture jak na list z TP S.A.
> >
> > W sieciach komórkowych biling z central jest sciągany codziennie i
> > wstępnie przetwarzany. W tepsie jeszcze nie ma takiego systemu kolekcji
> > danych i dane są sciągane raz w miesiącu (na początku), a potem
> > przetwarzane. Jest tego mnóstwo (wszak rozmów telefonicznych jest dużo
> > więcej niż z telefonów komórkowych) i nawet mocnym maszynom zajmuje to
> > sporo czasu.
>
> Czlowieku, a co to mnie obchodzi!?

Nic. Był pomysł a ja opisałem czemu nie da się go w tej chwili
zrealizować.

> Teraz chyba bede mniej rozmawial ze stacjonarnego telefonu, zeby Wam system
> odciazyc. Paranoja! Place, wymagam. Niestety wszedzie to sie sprawdza tylko nie
> w .pl...

Cały problem polega na tym, że gros kasy idzie w przyłączanie nowych
abonentów (ok 1 mln rocznie!) oraz wymianę central analogowych na
cyfrowe i już nie starcza na inne rzeczy.

> TPSA jest jednym z najbogatszych firm w Europie Srodkowo-Wschodniej i probujesz
> mi wmowic, ze nie macie pieniedzy na jedna z podstawowych funkcji dzialania
> sieci, a na premie dla prezesow to juz macie?

Widzę, że nie masz pojęcia o skali przedsięwzięcia i kosztów. Tepsa ma
kilkanacie tys. central i dorobienie FTAMów do każdej (pomijając to czy
jest to w ogóle technicznie realizowalne) to byłby astronomiczny koszt.
Najpierw trzeba zmniejszyć liczbę central poprzez wywalenie central
analogowych.

> Wystarczy tylko przegladnac wyniki finansowe swojej firmy, aby dowiedziec sie,
> ze TPSA generuje ogromny zysk i zdecydowanie stac ja na mocny sprzet w duzych
> ilosciach.

To nie jest kwestia jednego czy kilku superkomputerów (choć niewątpliwie
przyspieszyłoby to nieco sprawę). Jak już wspomniałem to przede
wszystkim kwestia kolekcji danych. A zyski i tak są reinwestowane. Nie
wiem w jakiej częsci ani co się dzieje z ich resztą, ale pensje
pracowników tu są niższe niż u innych operatorów.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819 
tel. 0 90 295 299


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:36:43 MET DST