Re: SDI - klopoty z telefonem

Autor: Bilbo Bagins (bilbo_bagins_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 04 Sep 2000 - 20:14:16 MET DST

Użytkownik Krzysztof Frydrychowicz <kfryd_at_idg.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8or4vo$q8f$1_at_news.tpi.pl...
> Pytanie do uzytkownikow SDI: czy ktos mial problem z telefonem, polegajacy
> na niemoznosci odbierania polaczen przychodzacych? Podobno gdy telefonuje
> sie do mnie, slychac sygnal oczekiwania. U mnie natomiast zaden z
telefonow
> nie dzwoni i pewnie gdyby nie przypadek jeszcze dlugo nie zorientowalbym
> sie, ze cos jest nie w porzadku. . .Tym bardziej ze, ja moge dzwonic na
> zewnatrz bez zadnych problemow.
>
> Problem pojawil sie nagle, po kilku dniach uzywania SDI. Bede wdzieczny za
> pomoc w rozwiazaniu problemu lub za wskazanie miejsce gdzie takiego
> [...]

Słyszalyszalem, ze tak sie dzieje, gdy zamieniaja polke 16 HiSowa
na polke 120 HiSowa. Na centrali podlacza sie do polki HiS port
telefoniczny. Jak wiadomo na takim porcie jest stale napiecie.
Jedna zyla ma potencjal bliski zera (w odniesieniu do ziemi),
a druga w przybliżeniu minus 48 V. Problem w tym , ze polce
16-HiSowej wszystko jedno, jak sie podlaczy te zyly,
a w polce 120 HiSowej NIE. Objawy sa dokladnie takie jak
opisales.