Re: Co sie dzieje w Lublinie?

Autor: Przemyslaw Frasunek (venglin_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Sun 03 Sep 2000 - 22:17:13 MET DST

Lukasz Komsta <luke_at_ariadna.pl> wrote:
> Tak. To prawda. Była spora awaria LubMAN-u, tylko część adresów była
> dostępna przez kraków (kraacm). Trwało to dosyć długo i nawet wewnątrz
> LUBMAN-u działy się "siupy".

...a spowodowane to było padem routera cahir, pod który jest podłączone
70% komercji. Jak widać do tej pory nie do końca uporali się z tym, a rolę
cahira pełni janus.

> Chodzi z pewnością o krupik.man.lublin.pl. Nie wiem, ile funkcji spełnia
> -nie jestem pracownikiem LUBMAN-u, jednak powyższe stwierdzenia na
> podstawie obserwacji brzmią prawdopodobnie.

Owszem, są prawdziwe.

> Być może gdy przerywa się łącze i żaden z DNS-ów nie jest osiągalny dla
> serwera poznan.irc.pl w takiej chwili. Rozwiązanie -umieścić drugi DNS
> gdzieś tam w innej części Polski (np. drogą wymiany)

Primary i secondary DNS *nie powinny* być umieszczane w tej samej sieci.
LubMAN idzie dalej i umieszcza je na tym samym komputerze =)

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.freebsd.lublin.pl ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
* Inet: venglin_at_freebsd.lublin.pl ** PGP: D48684904685DF43  EA93AFA13BE170BF *