Re: HIS

Autor: Tomasz Piłat (tomekp_at_supermedia.pl)
Data: Tue 22 Aug 2000 - 11:38:44 MET DST

Lukasz Komsta <luke_at_ariadna.pl> pisze:
> Ciekawe skąd wzięta jest zawartość tegoż pliku.
Sądząc po szczegółowości danych (tak pokusiłem się o sprawdzenie lokalizacji
tam podanych - tzn tych numerów 4xxxxxxx) prosto z TPSA.

> Mam kolegę -użytkownika
> "HIS Kalina" z punktu 6. Zarówno on, jak i ja (Puławy) nie mieliśmy
> przez miesiąc problemów z prędkością (10 KB/s po Polsce to standard)
1) Nie wiem czy żauważyłeś, ale HIS na Kalinie to zwykły "mały" HIS-NAE,
czyli *16* kart (17, HIS-NAC, do konfiguracji, w sumie nie generuje ruchu),
podłączony łączem 128KB. Co daje około 8 KB na użytkownika. I to się zgadza.
Zastanów się jednak co się stanie, gdy zostanie podłączona druga półka,
a potem trzecia... Pamiętaj, to okres "pilotażowy" ;-). Jeśli TPSA w końcu
zdecyduje się, aby nadać SDI status normalnej usługi, może zacząć instalować
HIS'y masowo. Co się *wtedy* stanie? Uwierz mi, bywam na centralach różnych
i widze w jaki sposób są stawiane szafki (przynajmniej w Warszawie).

2) No i co o się stało po tym "dobrym" miesiącu?

> choć nasze półki są zapełnione przez użytkowników drących na max (np.
> jedna z kawiarni internetowych w puławach bazuje na SDI ;)
I tam się tak dużo ściąga? Czy raczej irc/quake?

TP

--
Tomasz 'Poncki' Piłat, tomekp(a)supermedia.pl, PONC1-RIPE, CCNA
Security Officer @ Super Media - http://www.supermedia.pl/