Re: Oszustwo "prawie" doskonale? :\

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 15:22:22 MET DST

Dnia 20 Aug 00 o godz. 22:57, Szymon Nitka napisal(a):

> 1998 - powstaje serwis Firmy, wykonany przez ISP,
> - Firma wykupuje dialup oraz konto pocztowe u ISP,
> - do ISP-owego DNS zostaje dopisana domena.com.

I tu zachodzi podstawowe pytanie: jak byla sformulowana owczesna umowa firmy
z ISP?
Czy ISP mial zarejestrowac dla firmy domena.com, czy tez wskutek jakiegos
niedogadania sie uznal, ze firma te domene juz ma, albo sama sobie
zarejestruje, a ISP ma tylko trzymac DNS dla tej domeny?

> VIII.2000 - domena.com według directnic jest wolna,
> - podpisujemy umowe z Firmą na m.in. wykonanie serwisu
> i rejestrację domeny domena.com.

Bardzo dziwne, ze w tym momencie firma nie zareagowala, ze cos jest nie w
porzadku - jak to, powtornie rejestrowac domene, ktora powinna byc wlasnoscia
firmy juz od dwu lat???

> 17.VIII.2000 - podczas prezentacji w Firmie pierwszych efektów
> współpracy, łącząc sie przez dialup ISP widzę, ze pod
> zarejestrowaną przeze mnie domena.com znajduje się
> inna treść - to efekt istniejącego wpisu w DNS u ISP.

Ja sie temu wcale nie dziwie. Przeciez skoro sytuacja wygladala tak jak
opisujesz, to na pewno nikt nie poinformowal tego ISP, ze ma przestac
utrzymywac domene na swoich serwerach.

> - Firma zagląda w faktury i nagle przypomina sobie, że
> od dwóch lat powinna być właścicielem domena.com.

Ano wlasnie. Dopiero teraz sie zorientowali?

> Nie wiem:
[...]
> - jak wyglądały ustalenia pomiędzy ISP a Firmą w tej sprawie. W
> Firmie nikt nic nie pamięta.

Nikt nic nie pamieta - a umowy tez nigdzie nie ma?
No to niestety, ale swiadczy to nie najlepiej o tej firmie.
Kupowac jakas usluge i nie miec pojecia, co sie kupuje?

> Uważam:
> - że ISP wykorzystał niewiedzę Firmy w tym zakresie, i dopuscił
> się nadużycia, stąd topic.

Nie wiedzac, jak wygladaly ustalenia miedzy ISP a firma, nie mozesz z gory
tak twierdzic. Byc moze zaszlo po prostu jakies koszmarne nieporozumienie i
ISP sadzil, ze firma sobie sama zarejestruje domene?
Nie bylbym tak radykalny w ocenie tego ISP-a. Uwazam, ze firma jednak w duzej
czesci jest sama sobie winna. Nie kupuje sie kota w worku.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl