Re: Re: ZUS i inni...

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 15 Aug 2000 - 12:32:47 MET DST

Dnia 1 Aug 00 o godz. 5:47, Marian L napisal(a):

> Nie popadajmy w skrajności PC i Microsoft przeważają
> na świecie a więc i to norma u nas w kraju.
> Zamiast niepotrzebnie poświęcać siły na walkę z panującymi
> systemami (systemem) lepiej walczyć o upowszechnienie
> internetu,
[...]

Hm... wiesz ze w USA mozna skonczyc studia informatyczne nie widzac na oczy
PC i Windows? ;-)
Na wielu powaznych uniwersytetach PC to egzotyka. Tam sie pracuje na
stacjach roboczych pod najrozmaitszymi unixami.
To samo w duzych firmach. Na serwerach sa unixy, a na koncowkach
oprogramowanie napisane specjalnie dla potrzeb firmy, czesto z wlasnym
systemem operacyjnym. Albo sa to tylko zwykle terminale, bez zadnego OSa i
wlasnego oprogramowania. Z kolei oprogramowanie dla malych firm najczesciej
jest pisane pod DOS-a.
Przejdz sie np. do jakiegos banku, supermarketu, McDonalda, ksiegowosci
duzej firmy czy chociazby do jakiejkolwiek, nawet najmniejszej apteki ;-)
Ciekawy jestem czy gdziekolwiek tam - poza ewentualnie zastosowaniami
typowo biurowymi, w rodzaju pisania pism do klientow czy dostawcow -
zobaczysz na jakimkolwiek monitorze Windows...

> Tak się zastanawiam a czy w ogóle ta "znajoma firma"
> jest niezbędna i niezastąpiona dla środowiska w którym
> funkcjonuje ?
> Jeżeli musi konkurować z innymi to radzę by zaczęli
> wykorzystywać ten PC-et i to szybko.

Z tego co napisalem powyzej chyba domyslasz sie, ze firma ta moze miec
bardzo wiele innych komputerow (jak to mowia zlosliwi, prawdziwych
komputerow ;->), a ten PC-et to dla nich tylko piate kolo u wozu???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl