Re: Pliki-załączniki

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 14:39:32 MET DST

 Wybaczcie cytowanie (prawie) całości, ale nie chciałem stracić
wątku :) !

On Thu, 10 Aug 2000, Szymon Sokol wrote:

>+ Marek Moskal <moskit_at_irc.p-l> wrote:
[...]
>+ :>>>> A jeśli ten wariat to połowa obrotów firmy?
>+ :>>>W tym wypadku, rzecz jasna, ogłaszamy bankructwo i strzelamy sobie w
>+ :>>>łeb. Masz jakieś lepsze propozycje?
>+ :>> Jasne ;-) Pchamy to mailem ;-)
>+ :>No ale klient nie dostaje wtedy na jutro, zrywa umowę, i jednak
>+ :>ogłaszamy bankructwo, prawda?
>+
>+ : Są duże szanse, że email dojdzie przed jutrem. Jeśli nie, zawsze będzie
>+ : można zwalić na sieć i na administratorów ;)
>+
>+ Ale klienta przecież nie obchodzi że sieć i administratorzy - miało
> [...]

 Jasne.
 Jeśli się nie uda - to firma wylatuje i jest spokój.
 Jak mimo to przypadkiem przeżyje, to już wie co
zrobić (patrz niżej).
 Jeśli się uda - to firma już wie, co trzeba zrobić -:O
a opis poniżej -:)
 Wiesz co się wtedy robi ?
 Usiłuje wysłać. Jeśli mailem są szanse - wycina
się resztę firmy i wypycha, robiąc duże zamieszanie.
 Jeśli FTPem są szanse - robi się FTPem, przy okazji
powstaje duże zamieszanie.

 Efekt ?
 Wiadomo: trzeba coś zrobić z naszym łączem, bo mailem
nie da się wysłać ważnego dokumentu wtedy, kiedy trzeba !!

 MA SIĘ DAĆ MAILEM !

 Nie tłumacz *mi*, że powinno się dać napisać program,
który robi to samo co Office a jest nieco mniejszy :]
(optymalizacja... dla optymistów ;)!). Uwaga: "wszystko"
rozumiem dosłownie, łącznie z otwieraniem z kodu VBA
okna "asynchronicznego"[1] ! (StarOffice chyba nie umie !).
 Nie tłumacz *mi*, że FTP ma lepszą wydajność, ani że
w stosie TCP/IP nie ma dobrego protokołu do takiej
funkcji (asynchronicznego przesyłania zbiorów). IBM
w swoim (nie TCPIP ! BSC ? SNA ?) rozwiązaniu chyba miał,
dobrze pamiętam ??
 Zdalnego dostępu do zbiorów w TCPIP też nie ma
i "mówi się trudno"... (a w takim Linuxie wystarczy
DECNET doinstalować -;) i już jest !).

 Pozdrowienia - Gotfryd
[1] Takiego, jak standardowe "szukaj i zamień", "niemodalne":
 okno jest otwarte, a mimo to można tekst edytować ! W starszych
 niż 2000 Office okna makr VBA też były "modalne" (blokowały
 dostęp do "normalnej" edycji, a to poważna wada !).

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.