Re: Re: Jak to jest z tymi domenami?

Autor: Roman Niewiarowski (newrom_at_rp.zax.pl)
Data: Fri 04 Aug 2000 - 18:13:14 MET DST

[piątek, 04 sierpień 2000], Mikolaj Rydzewski napisał(a):

> Roman Niewiarowski <newrom_at_rp.zax.pl> wrote:
>
> Pomijajac juz fakt, ze odpowiada sie pod cytatem, a nie nad, to obawiam
> sie, ze ow biedny czlowiek nic a nic nie zrozumial z Twojej odpowiedzi
> (hint: 'ja nie mam zielonego pojecia o tych sprawach').

W kwesti formalnej, wycialem ciut za duzo a odpowiadalem w biegu i datego
odpowiadz znalazla sie nad tekstem orginalnym %)

wracajac do tematu to odpowiedzi bylo juz kilka w tym jedna bardzo obszerna.
Rejsrujac domene trzeba podac adres dnsow ktore beda ja obslugiwac.
W opisie domeny (w dns) podaje sie kilka rzeczy, minnymi MX czyli serwer
poczty dla danego komputera / domeny.
Na podstawie rekordu MX poczta jest kierowana do komputera zajmujacego sie
poczta (nie musi byc tak ze stefek_at_alfa.miecio.pl odbiera poczte na
komputerze stefek.niecie.pl).

poligon newrom:~> host -t mx ergo.com
ergo.com mail is handled (pri=100) by send.nrmail.com
ergo.com mail is handled (pri=10) by smtp.ergo.com

czyli wszystkie listy kierowane dla domeny ergo.com sa kierowane do smtp.ergo.com
jesli zdarzy sie sytuacja ze smtp.ergo.com jest wylaczony, nie odpowiada itp
poczta wedruje do send.nrmail.com.
obydwa komputery musza byc skonfigurowane tak zeby wiedzialy co zrobic z
poczta dla domeny @ergo.com.

Jak juz mowiono tego typu formalnosci powinny byc zalatwiane przez ludzi
ktorzy sie na tym znaja (czyli najpierw zalozenie konta a pozniej
rejestracja domeny).

Jesli nadal nie wyjasnilem jak to dziala proponuje dosc urposzczony opis w
dns-howto www.jtz.org.pl.

newrom

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl