Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.internet

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.linux.org.pl)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 22:20:02 MET DST

Bart Ogryczak <B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam> wrote:
> On 2 Aug 2000 10:18:10 GMT, citizen Andrzej Bort testified:
> [ciach A.Bort wylicza]
> Twój problem. Pytanie było jakie są prametry _dobrego_zdjęcia_
> a nie jakie są parametry plakatu wysyłanego do naświetlarki.

Nie, Bart. Pytanie było: "jakie są parametry dobrego zdjęcia
wysyłanego do agencji DTP". A to zasadniczo inna kwestia.
Przypomnę Ci, że kluczowe nie jest słowo "zdjęcie" (typu
1024x768, które se wstawiasz jako tapetę na pulpit). Kluczowe
jest słowo "wysyłanego do agencji DTP". To dla wielu osób
zasadniczo zmienia postać rzeczy (choć dla Ciebie najwyraźniej
nie).

> BTW. masz jakies doświadczenie w tej kwesti, czy tak sobie teoretyzujesz?

Tak, rozmawiałem z osobami siedzącymi w DTP, dość sporo (podczas
ich podpinania do sieci). Wystarczająco dużo było problemów z
magazynowaniem tego, bym się tym zainteresował. Tak, zadawałem
pytania w stylu "dlaczego nie jpg"... gdyby gość traktował mnie
jak "speca" komputerowego wychowanego na "PC Okey", to by mnie
(uwaga, tu użyję stylu usenetowego) splonkował. Tyle. Natomiast
wiedząc, że nie znam się na tym i uczciwie pytam, wyłuszczył
szczegóły. W tej chwili pamiętam tylko tyle, że to nie moze być
jpg. to *musi* być tiff. Tyle.

P.S.
A zresztą, może eloy więcej powie/napisze: ma DTP'owców niemal
pod nosem...

Andrzej

--
Wystarczą dwa słowa.