Re: Pliki-załączniki

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 15:53:36 MET DST

Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl> wrote:
> Zdaje sie, ze glownym argumentem jest cos takiego: w e-mailu mozna wpisac
> odbiorce, i siu - wiemy kto dostanie dokument.

Dokładnie. Co więcej, właśnie tego chcemy. Programu, który pozwoli
wybrać przygotowany plik, zaadresować, *wysłać* i zapomnieć.

> Niestety nie ma protokolu, ktory dzialalby tak samo a bylby
> zoptymalizowany pod katem przesylania duzych plikow (sa mechanizmy
> typu wlasnie Gnutella, ale...). Pewnym rozwiazaniem jest ftp -
> wgrywanie danych na serwer z wykorzystaniem tego protokolu (zdaje
> sie jest sporo narzedzi do "publikacji" contentu, nawet Microsoft
> troche naplodzil), a nastepnie download z wykorzystaniem chocby http
> (czyli podajemy tylko URLa, tez nie jest niesamowicie
> skomplikowane).

Taa.. tylko jeszcze trzeba wpłynąć na odbiorcę, żeby ściągnął plik
z tego miejsca.. bardzo często to nie jemu zależy na obejrzeniu tego,
co chcę mu zaprezentować tylko *mi*, żeby on to obejrzał.

> Wada - kazda osoba publikujaca content musi miec jakies konto na serwerze
> udostepniajacym ftp - ale wiekszosc, nawet tych daromwych serwerow (typu
> polbox.com) udostepnia taka mozliwosc.

Pamiętaj, że nie zawsze chcemy *publikować* content; raczej mowa jest
o jego *przesłaniu* do *konkretnego* odbiorcy.

> Co pozostaje? Rozszerzyc SMTP?

Dokładnie. Nawet o czymś takim myślałem. :)

> Niestety, zeby to stalo sie respektowanym standardem, musi to wymyslic
> Microsoft, a to mu jeszcze z 10 lat zajmie.

Bzdura. Co ma do tego Microsoft? Chodzi o przesłanie duuużego maila
między moim relayem (UNIX) a serwerem odbiorcy (też można liczyć na
UNIXa). Microsoft nie musi nic o tym wiedzieć, potem i tak to nazwą
sobie DynamicSMTP i pies ich drapał. ;)

--
*** smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)  --  Jacek P. Szymański
I proszę mi nie wmawiać, że głosowanie za powstaniem nowej grupy,