Re: Pliki-załączniki

Autor: Marcin Kulas (hitower_at_alpha.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 18:41:56 MET DST

Marek Moskal wrote:

> Staram się tylko realnie spojrzeć na problem.
> Bardzo bym chciał, żeby przestrzegano netykiety i stosowano optymalne
> rozwiązania, ale co z tego ? Zwalczam brak wiedzy (bo często to właśnie
> brak wiedzy, a nie idiotyzm) w miarę możliwości.

I chwała Ci chociaż za to. Myślę, że poddawać się nie można.

> "Wódkę da się wyplenić tylko wtedy, gdy ludzie dostaną inny, lepszy
> narkotyk w tej samej cenie." Analogicznie z przesyłaniem plików via email.

Wobec tego nadszedł czas na usprawnienie protokołu SMTP. Ludzie nagminnie
przeginają z rozmiarami emaili - sami widzicie przecież jak się kolejki
potrafią rozrastać gdy tylko coś w sieci padnie.

> Okablowania się nie wymienia. Na pętli lokalnej wprowadza się xDSL, dający
> znacznie lepsze osiągi niż klasyczne modemy. Zamiast kłaść nowe
> światłowody stosuje się zwielokrotnianie falowe (WDM). Transmisja danych
> przez GSM zostanie zastąpiona przez GPRS a później UMTS. I tak dalej, i
> tak dalej...

Aż w którymś momencie z przyczyn czysto fizycznych nie będzie możliwe
dalsze brnięcie w tym kierunku. :)

> Na wpajanie podstawowych zasad kultury sieciowej już chyba jest za późno.

Na naukę nigdy za późno. Wystarczą chęci i silna wola.

> Brak centralnego mechanizmu ich wymuszenia (Microsoft ?) a partyzanckie
> działania nie przynoszą skutku :(

Na M$ trzeba będzie poczekać, jak już Michał oszacował, ok. 10 lat. ;>
Zdając sobie sprawę z faktu, że gro ludzi jest nieświadomych problemu,
pozostaje poczekać na usprawnienie/rozbudowanie SMTP.
Póki co może odwoływanie się do zdrowego rozsądku i małe szkolenie
personelu by pomogło?

--
hitower_at_alpha.pl
"There's no space for your mail. Come back tomorrow."