Re: Pliki-załączniki

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 15:37:42 MET DST

szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl (Szymon Sokol) wrote:
> Marek Moskal <moskit_at_irc.p-l> wrote:
> : Szymon Sokol napisal(a) [01 Aug 2000]:
> :>Mówisz klientowi:
> :>"Może Pan sobie ściągnąć te 50MB z naszego serwera, tu jest hasło...
> :>w godzinę Pan to ściągnie; albo możemy wysłać mailem bez żadnej
> :>gwarancji, że dojdzie w tym tygodniu. Jak Pan chce."
> : "Dziękuję Panu bardzo, niezmiernie dobrze się z Panami rozmawiało,
> : niestety waszej oferty nie otrzymaliśmy i kontrakt na xxx milionów otrzyma
> : firma Y".
> : Klient nasz pan.
> [...]
Ja tego nie rozumiem.. przecież jedyną przyczyną dla której `e-mail
się nie nadaje do przesyłania plików' jest [cenzura..] protokół SMTP,
nie zapewniający możliwości wznowienia transmisji (jak i wielu innych
rzeczy) oraz równie sensownie napisane MDA (ex. procmail). Przecież
gdyby ominąć te problemy (drugi dość łatwo, pierwszy znacznie
trudniej, ale też by się pewnie dało) e-mail byłby znakomitym
narzędziem do przesyłania plików.

Nie, nie należy ubolewać nad `głupotą' luserii, tylko wziąć się do
roboty i spróbować umożliwić luserom wysyłanie *dużych* plików mailem,
bądź w równie *prosty* sposób.

--
*** smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)  --  Jacek P. Szymański
...services w linuksie to tylko demony a nt to dowolna usługa także na