Re: Pliki-załączniki (bylo: Ciekawostka dropsa...)

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 15:12:01 MET DST

On Wed, 2 Aug 2000, Michal Tatarynowicz wrote:

>+ On Mon, 31 Jul 2000 10:16:08 GMT, moskit_at_irc.p-l (Marek Moskal) wrote:
>+
>+ >Jaroslaw Rafa napisal(a) [31 Jul 2000]:
>+ >
>+ >>Wysylanie mailem czegokolwiek wiekszego niz 1 mega jest chore, a nie
[...] mikroskopem wbijac gwozdzie...
>+ >
>+ >Zgadzam się. Niestety, jest to niewątpliwie najwygodniejsza metoda
[...]
>+ no tak, a w przypadku ftp trzeba miec plik, program ftp i znac adres
>+ docelowego serwera. adresat musi jedynie posiadac miejsce na serwerze.
>+ strasznie skomplikowane.

 Sir, jesteście w dużym błędzie. Ty i Jarek. Ludzie są ZMUSZENI
do używania mikroskopu, bo młotki (i kije baseballowe) jako
narzędzia niebezpieczne są pod kluczem.
 Od czasu do czasu wysyłam (da się obejść) i odbieram (nie da się
obejść) duże pliczki do "polskiej działki" jednej z większych
korporacji komputerowych.
 Możesz sobie wybić skutecznie z głowy "znanie adresy docelowego
serwera FTP", bo ze względów "security" (co jest skądinąd zrozumiałe)
*nie ma* żadnego FTP poprzez firewall. Kropka.

>+ poza tym jest pare programow, ktore moga traktowac serwer ftp jako
>+ dodatkowy naped lub katalog w systemie windows. wtedy imho wyslanie
>+ pliku ftpem jest _szybsze_i_latwiejsze_ niz wyslanie go mailem.

 No to ja cię informuję, że w większości instalacji które widziałem
w firmach >10osób - FTP jest również wycięty dla pecetów. Jak ktoś
musi - to robi to z zewnętrznego serwera. I mówimy o przypadkach,
kiedy dostęp w firmie jest prosty, łatwy i przyjemny - głównie
do czasu pierwszego udanego włamania -:> (i późniejszego zwiększania
restrykcji). WWW przez W3cache i proxy dla wybranych, poczta dla
wszystkich. Koniec.

>+ no ale to nie dla blondynek (rowniez tych ciemnowlosych i/lub plci
>+ meskiej).

 Owszem.
 Ich się po prostu nie wpuszcza w ogóle do serwerowni.
 A spoza serwerowni FTP jest "z głowy".

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.