Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.internet

Autor: Marcin Jagodzinski (pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl)
Data: Mon 31 Jul 2000 - 22:20:18 MET DST

On Sun, 30 Jul 2000 17:59:10 +0200, Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl>
wrote:

>Internetu, ludzie nie beda podlaczali sie do TPSa. I TPSa jesli chodzi o
>Internet w Polsce naprawde nie jest w jakiejs uprzywilejowanej pozycji -
>ani Polpak nie byl pierwsza siecia szkieletowa w Polsce, ani nie jest
>jedyna.

Mylisz się. Firma, która ma najbardziej rozbudowaną sieć szkieletową +
świadczy 95% usług telefonicznych _JEST_ w uprzywilejowanej sytuacji.

>Formus owszem, czeka na klientow, tych wiekszych (np. innych
>providerow) i tych malych. Nie rozumiem, co chcesz powiedziec? Ze jakas
>niecna sila nie pozwala ci korzystac z uslug dziesiatek providerow
>oferujacych dostep do sieci i posiadajacych wlasny, ogolnopolski
>szkielet? Jesli tak, to proponuje isc do egzorcysty ;>

Ta nieczysta siła nazywa się "Brak możliwości technicznych TPSA". A z tymi
dziesiątkami, to przesadziles.

>A co to ma do szkieletow, Polpaku i Internetu? To glupie spory dwoch
>operatorow o wlasnie "ostatnia mile" -

"Ostatnia mila" to właśnie jeden z problemów Internetu.

>Przecietny user moze sie szarpnac na dzierzawke (zwlaszcza ze przecietny
>user placi kilkaset zlotych miesiecznie za rachunki za 020, wiec placenie
>np. 300 zl za dzierzawke zamiast 600 za 020 nie jest jakas tragedia, wrecz
>przeciwnie). I kazdy przecietny user moze sobie podjac decyzje, gdzie chce
>byc podlaczony.

Teoretyzujesz. Albo ja jestem nieprzeciętny: w każdym razie nie mogę podjąć
żadnej decyzji _gdzie_ chcę być podłączony, bo TP SA (+kablówki) podjęła za
mnie decyzję, że _nie_mogę_ być podłączony.

>Ba, taki user moze sie tez podlaczyc do sieci kablowych (uff, wiem,
>wszyscy cierpia, ze to rusza i rusza - ale to jakby wina juz operatorow
>kablowek), zalatwic sobie radiolacze lub inna sztuczke (to tez nie jest
>jakies kosztowne).

To znaczy może, czy nie może?

>A jesli jedynym problemem tego usera jest to ze "polpak ssie", ten user
>moze zaplacic jakies 50 zl dowolnemu providerowi, ktory ma lacza do innych
>sieci szkieletowych w Polsce, i wdzwaniac sie na numer dostepowy tego
>operatora.

W ilu miastach w Polsce providerzy tacy działają?

>Przecietny user moze na wiele sposobow miec dostep do Internetu albo tylko
>z wykorzystaniem fizycznych "drucikow" TPSa, albo w ogole z pominieciem
>tego operatora - jesli oczywiscie tego chce. Reszta to ciezkie brednie.

Tak się zmienia optyka, jak się patrzy z Kaskady na świat? Zastanawiające.

--
Marcin Jagodziński || http://portfolio.art.pl