Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.internet

Autor: Michal 'CeFeK' Nazarewicz (cefek_at_dkgroup.com.pl)
Data: Mon 31 Jul 2000 - 01:07:33 MET DST

Pamiętam jak (...) zapukał Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl>:

MZ> Internetu, ludzie nie beda podlaczali sie do TPSa. I TPSa jesli chodzi o
MZ> Internet w Polsce naprawde nie jest w jakiejs uprzywilejowanej pozycji -
MZ> ani Polpak nie byl pierwsza siecia szkieletowa w Polsce, ani nie jest

A DO KOGO INNEGO???

Michał -- już chociaż zdejmij sobie te klapki z oczu, bo o ile na początku
Twoje bezkrytyczne posty można było jeszcze rozumieć, o tyle teraz już
nawet pusty śmiech nie wystarczy. Czym innym jest, jak za dostęp do
internetu TPSA jeszcze Ci płaci -- a czym innym są miliony nie-pracowników
spółek od tej firmy zaleznych, którzy często korzystają z MARNYCH usług.

Więc przestań do cholery udawać, że wszystko jest w porządku, bo zaczynasz
przypominać urzędników partyjnych z dawnego ustroju, którzy też wiele poza
drzwiami własnego gabinetu nie widzieli. A tymczasem, za tymi drzwiami
jest całkiem inna rzeczywistość.

Świat się nie kończy na Twoim biurku.

MZ> JEST KILKA! Stary... pobudka.

Cudowne są. Ile mają, w ułamkach, punktów w porównaniu do Waszego?

MZ> Jednorazowa oplata kilkaset (kolo tysiaca) zlotych, miesieczna oplata w
MZ> granicach 150-300 zl zaleznie od dystansu, tudziez alternatywa -
MZ> radiolacza kilku providerow - Formus z tych powazniejszych, SOS z
MZ> tych... no coz, sam nie wiem, roznie mowia.

Formus? Czy Ty wiesz, ile Formusz/IPartners biorą za
radiołącza? Miesięczna opłata w granicach 150-300 złotych, jeśli takie
łączę już się uda załatwić, nie pokryje nawet części abonamentu za łączę
KABLOWE.

MZ> Nie siedze w gabinecie ;>>> chodze po ulicy w bojowkach i pomietych
MZ> t-shirtach, jezdze tramwajami, w najblizszych latahc nie planuje zakladac
MZ> krawatu (chyba ze na wlasny pogrzeb) i generalnie odnosze wrazenie, ze
MZ> przesadzasz ;>

To ja mam tak samo, z tym, że bojówki beżowe. A w tramwaju możemy się
spotkać. Powiedz mi więc, dlaczego będąc na podobnym stanowisku do
Twojego, widzę świat zupełnie inaczej? Dlaczego, mieszkając tak jak Ty, w
Warszawie, nie jestem w stanie uwierzyć Ci, że "są łącza stałe i
radiolinie", i że są tanie? Ja wiem -- dlatego, że próbowałem to załatwić.

O łączu kablowym na sam środek Sadyby możesz zapomnieć. Nawet, jeśli
chodzi o łączę do Polpaku, które są znacznie częściej realizowane niż do
innych providerów. Wiem, bo próbowałem...

MZ> providerow) i tych malych. Nie rozumiem, co chcesz powiedziec? Ze jakas
MZ> niecna sila nie pozwala ci korzystac z uslug dziesiatek providerow
MZ> oferujacych dostep do sieci i posiadajacych wlasny, ogolnopolski
MZ> szkielet? Jesli tak, to proponuje isc do egzorcysty ;>

"Dziesiątek"?

MZ> cokolwiek innego, i tak by byla chryja). Ale nadal nie wiem, co to ma do
MZ> w/w tematow? Internet nie jest "trzymany" przez TPSa. Niezalezne, duze
MZ> szkielety ma przynajmniej kilku operatorow. Kazdy z nich ma tez swoje
MZ> niezalezne wyjscia na swiat, czasem o wiekszej przepustowosci niz

Przed chwilą były to dziesiątki. Teraz jest kilku. I nie "wyjścia na
świat", bo drogi i tak są trzy -- GTS/Ebone, TPSA oraz NASK. Nic więcej.

MZ> TPSa. Kilku operatorow oferuje polaczenia w ogole eliminujace linie TPSa z
MZ> trasy pakietow (radiolinie), wiekszosc operatorow pozwala na polaczenie

...w mieście stołecznym i trzech-czterech dużych miastach. To nie jest
cała Polska.

MZ> sie do nich linia wydzierzawiona od TPSa - a takie TPSa zaklada raczej bez
MZ> problemow (chyba ze faktycznie sa jakies problemy techniczne).

A jak można odróżnić faktyczne problemy techniczne od chęci dostania
łapówy? Uwierz lub nie, ale nie znam człowieka, który zgodzi się z Twoim
stwierdzeniem -- że "TPSa zaklada raczej bez problemow" te łącza
dzierżawione.

MZ> Przecietny user moze sie szarpnac na dzierzawke (zwlaszcza ze przecietny
MZ> user placi kilkaset zlotych miesiecznie za rachunki za 020, wiec placenie
MZ> np. 300 zl za dzierzawke zamiast 600 za 020 nie jest jakas tragedia, wrecz
MZ> przeciwnie). I kazdy przecietny user moze sobie podjac decyzje, gdzie chce
MZ> byc podlaczony.

Przeciętna płaca w Polsce wynosi 1700 złotych. Przeciętny user za 300
złotych różnicy pomiędzy 020 a dzierżawką utrzyma siebie i RODZINĘ (bo
niektórzy mają na garnuszku więcej, niż jedną osobę) przez dziesięć dni.

Nie każ mu więc kupować dzierżawki za tak chore pieniądze.

MZ> Ba, taki user moze sie tez podlaczyc do sieci kablowych (uff, wiem,
MZ> wszyscy cierpia, ze to rusza i rusza - ale to jakby wina juz operatorow
MZ> kablowek), zalatwic sobie radiolacze lub inna sztuczke (to tez nie jest
MZ> jakies kosztowne).

Gdzie? Skąd?

MZ> A jesli jedynym problemem tego usera jest to ze "polpak ssie", ten user
MZ> moze zaplacic jakies 50 zl dowolnemu providerowi, ktory ma lacza do innych
MZ> sieci szkieletowych w Polsce, i wdzwaniac sie na numer dostepowy tego
MZ> operatora.

A to prawda. Tylko znów, te 50 złotych to jest dużo.

   3182

--
Michal 'CeFeK' Nazarewicz / CAOL, DK GROUP SYSADMIN ^ NETADMIN      B
ICQ 47171266 / +48 (6??) CEFEK 0 / http://www.dkgroup.pl/caol.html  O