Re: POL34

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_man.poznan.pl)
Data: Wed 28 Jun 2000 - 13:11:42 MET DST

Maciek Uhlig wrote:

> Dlaczego u nas tak nie jest? Wydaje mi sie, ze to jest temat na inna
> dyskusje. Ale jednak wyraze swoje zdanie: po prostu nie umiemy
> realizowac interesu spolecznego. Kazdy realizuje tylko swoj wlasny
> interes, poglebiajac tylko istniejace zamieszanie i szara strefe, w
> ktorej wiekszosc czuje sie jak ryba w wodzie.

Masz racje. Nie umiemy. Z mysleniem takim jak JS - "jest nie tak, to za
darmo" daleko nie zajdziemy. W kazdym razie nie do rozdzialu sieci i
punktu wymiany danych. Bo na to trzeba by najpierw cos zainwestowac.
Prywatni operatorzy nie zainwestuja, a jesli zainwestuje panstwo, to
bedzie znowu slychac gdzieniegdzie "na co ida nasze pieniadze". A nawet,
gdyby sie w koncu udalo, to i tak w lyzce (metnej) wody utopiony
zostanie kazdy, kto podjalby sie zarzadzania takim punktem wymiany (bo
moze sie zdarzyc, ze lacza beda zapchane) albo zostanie posadzony
publicznie o lapowkarstwo, co juz w trakcie niniejszej dyskusji mialo
miejsce.

Pozdrawiam,
MK

--
Maciej Kozinski
Poznanskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe