Re: POL34

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_man.poznan.pl)
Data: Wed 28 Jun 2000 - 09:28:50 MET DST

Maciek Uhlig wrote:

> Obejrzyj, jaka masz umowe z POL34, czy z tym, co Ci daje dostep.
>
> Czy jest tam napisane, ze kupiles dostep do Internetu, czy ze kupiles
> dostep do regionalnej sieci operatora POL34?

Przepraszam ze zlosliwie zapytam: a co to jest Internet? I kto go
sprzedaje? I czy nie najlepsza definicja Internetu w tym kontekscie jest
"to jeszcze jeden program w Windows"?

> Czy zainteresowales sie, jakie polaczenia do Internetu daje Ci Twoj

Jak wyzej.

> operator? Ktoredy bedzie szedl Twoj ruch sieciowy? Z jaka
> przepustowoscia?

Z jaka przepustowoscia dokad? Do Koluszek B. Pcimia Dolnego czy San
Diego? Czy do kazdej z tych miejscowosci trzeba zestawiac PVC?
 Wolnego. Nawet jesli mowimy o QoS, to mozemy mowic o nim w przypadku
kilku wybranych punktow, nie zas o dostepie do przypadkowego zbioru
serwerow WWW.
 Przepraszam za zgryzliwy ton mojej wypowiedzi, jednak naprawde trudno
dzis zgadnac, jak beda wygladaly polaczenia miedzyoperatorskie,
przepustowosci i struktura ruchu transatlantyckiego. Nawet najstarsi
gorale moga powiedziec tylko, ze:
1) przepustowosci bede wzrastac (ale nie wiadomo jak szybko),
2) ruch bedzie wzrastac (szybko - ale nie wiadomo _jak_ szybko)
 Z tego punktu widzenia jesli ktos oferuje w umowie "szybkosc polaczenia
z Internetem" to nie bardzo wiadomo, czy kpi czy o droge pyta. Bo po
pierwsze nie wiadomo gdzie ten Internet jest, i o to wlasciwie jest
(chyba, ze jest to wspomniany "program w Windows" ;(), po drugie zas
pasmo wyjsciowe wspoldzielone przez wielu uzytkownikow nie moze
gwarantowac _niczego_, chyba, ze ktos zapewni sobie PVC do konkretnego
punktu. Nie mozna natomiast zestawic gwarantowanego pasma w relacji
Firma<->Internet - z powodow wyzej opisanych.

Pozdrawiam,
MK

--
Maciej Kozinski
Poznanskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe