Re: w3cache i aktualizacja zasobow

Autor: Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 26 Jun 2000 - 16:11:56 MET DST

Marek Trenkler <matren_at_provider.pl> wrote:
> Jeżeli tak, to czy i jaki jest (dla webmastera) sposób na faktyczne
> osiągnięcie efektu "expires" i/lub "no-cache"? Próbowałem różnych
> wariantów META, ale żaden się nie sprawdził. To pytanie krąży od
> jakiegoś czasu też na pl.comp.www - ale odpowiedzi, sprawdzającej się w
> praktyce, dotąd nie znalazłem.

Tagi META w treści tego nie załatwią. Załatwi odpowiednia konfiguracja
serwera HTTP. Przykładowo, Apache ma możliwość indywidualnego ustawienia
za pomocą odpowiednich dyrektyw (moduł mod_expires) w pliku .htaccess.
Oczywiście administrator serwera musi załadować moduł i pozwolić
na korzystanie z tych dyrektyw w plikach .htaccess.

Co do Pragma: no-cache, to chyba tylko skryptem. W Apache'u można jeszcze
użyć modułu mod_headers, pozwalającego wstawic dowolny header.

--
Piotr Auksztulewicz                 piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Akademicka 16