Re: w3cache i aktualizacja zasobow

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 19:26:54 MET DST

Dnia 27 Jun 00 o godz. 19:08, Maciej Kozinski napisal(a):

> Nawet M$ wie, bo przeprowadzil kiedys takie badania, ze czas zycia
> strony w danej postaci (bez zmian) wynosi okolo 2 tygodni. Po takim
> czasie, jesli na stronie nic sie nie zmienia, klienci przestaja ja
> odwiedzac.
Mysle, ze to mocne uproszczenie.
Zalozmy, ze ktos ma strone, na ktorej znajduje sie np. porownanie wysokosci
oprocentowania lokat i kredytow w roznych bankach. Zmienia te strone wtedy,
kiedy banki zmieniaja oprocentowanie - raczej nie bedzie to co 2 tygodnie,
a moze byc i 2 razy do roku... A mimo to mysle, ze beda tacy, co beda te
strone odwiedzac, i bardzo ja sobie cenic jako zrodlo informacji.
Inny podobny przyklad: strona z rozkladami jazdy komunikacji miejskiej...
Ona wcale nie musi zmieniac sie *czesto*, natomiast wazne jest zeby byla
*aktualna*, to znaczy zeby *natychmiast* po tym, jak przedsiebiorstwo
komunikacyjne zmieni rozklad, jego nowa wersja pojawila sie na stronie. Ale
kiedy to bedzie, trudno przewidziec.
Tego typu badania, o jakich mowa powyzej, z reguly przeprowadzane
sa na stronach typu reklamowo-handlowego - cos o tym wiem, bo sam mialem z
podobnymi badaniami do czynienia...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl