Re: By ich tak pokręciło ...

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sun 25 Jun 2000 - 01:55:32 MET DST

 Andrzej> Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> wrote:
> [...]

 Andrzej> Schemat:
 Andrzej> ---łącze--modem--linux--localnet----

 Andrzej> Przy adresach 192.168.x.x/30 na łączy modem-linux pingi na
 Andrzej> kilku metrach ethernetu pomiędzy dwoma urządeniami "zdarzały
 Andrzej> się" (no, raz na pół minuty pakiet jakiś przeszedł). Pingowane
 Andrzej> adresy były z puli "publicznych adresów IP. Ba, nawet
 Andrzej> pingowanie IP modemu xdsl ze strony świata było identyczne w
 Andrzej> skutkach. Po zamianie 192.168.x.x na "normalne" adresy
 Andrzej> sytuacja była także normalna (0% packet loss, czasy rzędu
 Andrzej> 0.1-3 milisekund). Zaznaczam: zmieniłem tylko adresy IP (na
 Andrzej> modemie xdsl i na karcie sieciowej linuksa). Okazało się to
 Andrzej> być cudowną kuracją uzdrawiającą.

 Andrzej> Dlaczego? Nie wiem.

Hmm... skoro nie wiesz, to dlaczego sugerujesz innym, żeby unikali
takiego rozwiązania? W ten sposób budujemy przesądy.

 Andrzej> Wobec tego błagam Cię, nie podważaj w wątpliwość twierdzenia,
 Andrzej> że takich adresów nie powinno się stosować.
[...]

Jeszcze raz -- to, co pisałem powyżej (odpowiedź Pawłowi), dotyczy
wyłącznie jednego konkretnego przypadku, który ktoś opisał, gdzie
_jeden_ koniec łącza punkt-punkt ma adres z puli adresów prywatnych.

Przypadek, który Ty opisałeś, jest zupełnie inny -- tu zgadzam się
całkowicie, że adresów prywatnych nie powinno się używać. Nie powinieneś
jednak widzieć takiego efektu, jaki opisałeś -- sam raczej nie
wyciągałbym wniosków na jego podstawie, zanim bym nie zrozumiał
dokładnie co się stało...

pozdrawiam,
--J.