Re: "kawiarnia internetowa w każdej wsi"

Autor: Michal 'Orr' Daszkowski (midas_at_ufik.idn.org.pl)
Data: Wed 21 Jun 2000 - 10:00:41 MET DST

A więc stało się! ;-) Dnia 20 Jun 2000 10:23:55 +0200, osoba podpisująca
się: Ziemek Borowski <ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL>, w artykule:
<slrn8kuaij.f4j.ziembor_at_ludwik.ceu.edu.pl> napisała:

> Adam Kułagowski na pl.internet.polip:

[snip]

> Informatyki? W liceum tudzież gimnazjum i podstawówce informatykę?
> A nie wystarczy jakaś forma wprowadzenia do technik informacyjnych?
> I nie wykładać tam o automatach skończonych, i pisaniu w paszczalu.
> Tylko właśnie o tym jak używać edytora, baz danych, poczty elektronicznej.
> I pisząc edytora mam na myśli nie tylko Worda (tj. Worda też, ale po
> pracy z np. HTMLemi + CSSem, wraz ze stylami, automatyką itp).
> Jeśli programowanie to nie pasczal i C a raczej jakieś funkcyjne
> typu Haskel, lub jakieś paskudne, ale dość użyteczne
> dla użytkownków MS Office VBA.

Ziemek, ale to się tylko *nazywa* informatyka. W praktyce to jest
rzeczywiście owo wprowadzenie do technik informacyjnych, o którym
piszesz. Tylko zwykle na niższym poziomie i mniej sensownie, niż
proponujesz. Sprowadza się do nauki Worda, Excela, czasem może do
całego Office'a. A bywa, że i tak dzieciaki robią co chcą, bo
spora część umie więcej, niż nauczyciel. :->

Tu i ówdzie jakiś nauczyciel, który coś tam pamięta ze studiów,
faktycznie uczy jakiegoś pascala albo C. Ale to pewnie rzadko.

A ,,informatyka'' to się nazywa chyba dla rodziców. Przecież sam
dobrze wiesz, jak potocznie rozumiane jest słowo ,,informatyk''. :->

Pozdrawiam
Orr

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <orr_at_irc.pl> PGP: DB36A1F1 |